اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

سرانه درآمد مردم گلستان 60 درصد درآمد کشور است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: به طور متوسط سرانه درآمد مردم گلستان 60 درصد درآمد کشور است که نشان می‎دهد مردم استان به نسبت کشور نیمی فقیرتر هستند.

سرانه درآمد مردم گلستان 60 درصد درآمد کشور است
رضا غلامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: محاسبات نشان می‎دهد اگر مردم استان گلستان می‎خواستند به اندازه جمعیت‎شان از GDP سهم داشته باشند باید میزان تولید در استان 3 هزار و 800 میلیارد تومان بیش از مبلغی که موجود است باشد.
وی سرمایه‎گذاری را یکی از اصول اساسی در توسعه کشور دانست و تصریح کرد: در بخش سرمایه نیروی انسانی و سرمایه فیزیکی که بسیار مورد اهمیت است تلاش‌های گسترده‎ای در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفته تا بتوانیم از طریق هر دو منابع، موجبات رشد اقتصادی استان را فراهم کنیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان یادآور شد: اهمیت سرمایه برای توسعه مشخص است، اما بررسی‌های انجام شده سال گذشته نشان می‎دهد GDP سرانه کشور چیزی حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان است و این رقم در گلستان 3 میلیون و 700 هزار تومان برآورد شده است.
غلامی با بیان اینکه تلاش شده تا درآمد سرانه هر گلستانی برابر با درآمد سرانه کشور شود، ابراز داشت: این برنامه، امسال طبق برنامه پنج ساله تعیین شده و چون با هدف‎گذاری مطلوب، فاصله بسیار زیادی وجود دارد باید حجم عظیمی از تولید در استان انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: طبق محاسبات انجام گرفته هدف‎گذاری GDP حدود 26 هزار میلیارد تومان برآورد شده که باید طی چهار سال به چهار برابر افزایش یابد و این رقم در سال 1387 حدود 14.5 میلیارد تومان بوده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه با کسری منابع در استان مواجه هستیم، متذکر شد: برای اینکه این حجم از منابع مذکور شکل بگیرد فقط منابع داخلی بانک‎های استان کفایت نمی‎کند چنان که در حال حاضر منابع بانک‎های استان حدود 2 هزار و 900 میلیارد تومان است در حالی که در استان 5 هزار میلیارد مصارف داریم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول