اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد:

برگزاری مانور زلزله در مدارس آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مانور زلزله 8 آذرماه در مدارس مناطق مختلف آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

برگزاری مانور زلزله در مدارس آذربایجان غربی
کریم سعید شعبانلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه مانور زلزله 8 آذرماه در  مدارس مناطق مختلف آذربایجان غربی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مانور در مدارس مناطق مختلف آذربایجان غربی با هدف ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان برگزار می‌شود،از این رو برای برگزاری مناسب آن باید در سطح گسترده اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: این انتظار از مسئولان، مربیان و مدیران مدارس سطح استان وجود دارد که برای برپایی با کیفیت این مانور اطلاعات کافی و آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان ارائه دهند تا طبق برنامه پیش‌بینی شده این مانور اجرا شده و نتایج مورد انتظار هم با اجرای آن به دست آید.
این مسئول گفت: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی است.
وی ادامه داد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از جمله دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله است.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای فراخوانی دانش‌آموزان و آگاه‌سازی عمومی حدود 7 هزار و 750 پوستر و بنر برای نصب کردن در سطح شهر آماده شده است تا با استفاده از آن توجه دانش‌آموزان و خانواده‌ها به مسائل پیرامون حوادث غیرمترقبه و راهکارهای کاهش خسارات آن معطوف شود.
وی در ادامه گفت: یک کارگاه آموزشی برای کارشناسان بهداشت مدارس مقاطع مختلف تحصیلی برپا شده است تا این افراد با شرکت یافتن در این دوره‌های آموزشی، برای مهار مشکلات مختلف و بحران‌های غیرقابل پیش‌بینی آمادگی لازم پیدا کنند.
این مسئول به نواختن زنگ زلزله در دو مدرسه ناحیه یک و دو ارومیه اشاره کرد و افزود: برای برگزاری آیین نمادین مذکور تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گرفته است تا بین دانش‌آموزان در این راستا حساسیت ایجاد شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع زلزله مهیب در وان ترکیه خاطرنشان کرد: باید در راستای توسعه آگاهی‌ها و افزایش توانمندی‌های جوانان و نوجوانان برای مقابله با بحران گام برداشته شود تا چنانچه واقعه‌ غیرمترقبه‌ای در استان ما به وقوع بپیوندد میزان خسارات، صدمه‌های جسمی و تلفات به کمترین میزان کاهش پیدا کند.
این مسئول به نقش اصحاب رسانه برای انتقال دادن راهکارهای مواجهه با بحران، امدادرسانی در شرایط پیچیده و ترتیب دادن عملیات امداد و نجات اشاره کرد و گفت: رسانه‌های گروهی باید در این حوزه به صورت کارشناسی شده وارد عمل شوند و موارد موردنیاز به عموم مردم منتقل کنند.
معاون آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه زلزله فقط یکی از بلایای طبیعی در کمین نشسته محسوب می‌شود، اظهار داشت: برای کاهش خسارات بلایای مختلف اعم از سیل، طوفان، تگرگ، خشکسالی و مواردی از این قبیل باید در جامعه آگاه‌سازی صورت بگیرد که در این راستا سیستم آموزشی به دلیل داشتن رسالت تربیتی و پرورشی باید بسترهای مورد نیاز را فراهم کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول