اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء خبر داد:

ساخت سامانه "باور 373" توسط متخصصان ایرانی ‌/ ‌مقابله مستقیم با هر نوع شئ پرنده

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با دادن خبری خوش به مردم درباره تولید یک سامانه پیشرفته دفاعی در کشور گفت: نام این سامانه باور 373 بوده که طراحی آن توسط نخبگان داخلی صورت پذیرفته است.

ساخت سامانه "باور 373" توسط متخصصان ایرانی ‌/ ‌مقابله مستقیم با هر نوع شئ پرنده
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سامانه توسط فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، صنایع داخلی و مراکز دانشگاهی طراحی شده و در آینده‌ای نزدیک وارد چرخه پدافند هوایی کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه این سامانه بسیار قوی‌تر و مدرن‌تر از سامانه اس 300 است، افزود: با وجود داشتن چنین سامانه قدرتمندی دیگر به اس 300 فکر نمی‌کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرد: سامانه باور 373 دستاوردی مهم و کاملا بومی است که رقیبی قدرتمند با سامانه اس 300 می‌تواند باشد.
وی با اشاره به استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در کشورهای مختلف، ابراز داشت: سپر دفاع موشکی به عنوان یک نقطه قوت می‌تواند یک نقطه ضعف نیز برای هر کشوری به حساب بیاید.
اسماعیلی توضیح داد: سپر دفاع موشکی با تمام توان خود قابل شناسایی و رصد بوده و حمله به آن کار سختی نیست.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از چنین تهدیداتی به هیچ وجه واهمه ندارند، عنوان کرد: هم اکنون قدرت نظامی کشور بسیار بالا بوده و در صورت هر نوع حرکت تهدید‌آمیز با قدرت در برابر آن خواهیم ایستاد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) تاکید کرد: در بحث انهدام موشک‌ها تنها به این موضوع فکر نشده و به انحراف نیز توجه خاصی می‌شود.
وی اعلام کرد: تمام موشک‌های پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با علم دانش داخلی بومی شده‌اند.
اسماعیلی به سامانه هاگ دیروز و مرصاد امروز اشاره کرد و بیان داشت: مقابله مستقیم با هر نوع شئ پرنده اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در فضای کشور در حال حاضر با قدرت در پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش ثامن‌الحجج (ع) در منطقه شمال و شمال شرق کشور یادآور شد: در این رزمایش نیروهای مسلح در شرایط بسیار سخت آخرین تکنیک‌های روز دنیا در زمینه دفاع پدافندی را به نمایش گذاشتند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) تاکید کرد: در حال حاضر این قرارگاه نگاه خاصی نیز به سامانه جنگ الکترونیک دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول