اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)؛

رزمایش ثامن‌الحجج (ع) به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: رزمایش ثامن‌الحجج (ع) عصر امروز با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و با تحقق تمام اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت کامل به کار خود پایان داد.

رزمایش ثامن‌الحجج (ع) به کار خود پایان داد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سخنگوی رزمایش ثامن‌الحجج (ع) عصر امروز در محل منطقه عملیاتی این رزمایش در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: این رزمایش به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافت و دلاور مردان پدافند هوایی کشور بار دیگر اقتدار نظام اسلامی را به دنیا ثابت کردند.
سرهنگ ابوالفضل سپهری با اشاره به برگزاری این رزمایش عظیم در بیش از 800 هزار کیلومتر از مساحت منطقه شمال و شمال شرق کشور افزود: این رزمایش از روز جمعه 27 آبان ماه در گستره شرقی کشور با رمز یا امام رضا (ع) آغاز و امروز با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به کار خود پایان داد.
وی اهمیت این رزمایش را بسیار زیاد عنوان کرد و متذکر شد: به همین خاطر این تمرین تاکتیکی بدون پوشش تصویری صورت پذیرفت.
سخنگوی رزمایش ثامن‌الحجج (ع) این رزمایش را در چهار مرحله دانست و بیان داشت: مدیریت صحنه نبرد توسط مراکز فرماندهی و کنترل توزیع شده، سیار و اقدامات سریع و دقیق توسط تمام یگان‌های حاضر در رزمایش به‌ویژه یگان‌های عملیاتی، اطلاعاتی، آمادی و ارتباطی واکنش سریع از جمله آخرین مرحله از این رزمایش بود.
وی با اشاره با انهدام و یا انحراف تهدیدات پرنده با سرنشین و بدون سرنشین دشمن فرضی در آخرین مرحله از رزمایش توسط پرسنل خدوم  پدافند هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، عنوان داشت: در نتیجه رزمایش ثامن‌الحجج (ع) با موفقیت کامل به اهداف خود رسید.
سپهری با تاکید بر این مطلب که در این مرحله از تجهیزات، تسلیحات و سامانه‌های مختلف راداری، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای بومی با نواخت بالا استفاده شد، خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این سیستم‌ها از آماد و پشتیبانی، شبکه‌ای، شبکه‌های ارتباطی رمز شده مستقل تاکتیکی، تجهیزات و روش‌های جنگ و دفاع الکترونیک نیز استفاده صورت پذیرفت.
وی تکیه بر اصل استقلال تاکتیکی را از جمله ویژگی‌های مرحله آخر این رزمایش برشمرد و متذکر شد: دیدن و دیده نشدن، هماهنگی و انسجام در تصمیم‌گیری، دقت و سرعت، آماد و پشتیبانی دقیق و سریع، ارتباطات چند لایه امن تاکتیکی و متحرک از جمله این ویژگی‌ها بود.
سخنگوی رزمایش ثامن‌الحجج (ع) این مرحله از رزمایش را کاملا منطبق با جنگ‌های نوین دانست و یادآور شد: در این رزمایش از آخرین دستاوردهای نظامی و رزمی به بهترین شکل ممکن استفاده شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول