اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت:

باید دانش‌آموزان را به نماز سوق دهیم

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با بیان اینکه تحلیل ماهیت نماز و بر شمردن فواید و آثار سازنده است، گفت: باید دانش‌آموزان را به نماز سوق دهیم.

باید دانش‌آموزان را به نماز سوق دهیم
محمدرضا جوادی در حاشیه مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر شهرستان پاکدشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اهمیت نماز گفت: قرآن به عنوان کتاب هدایتگر مسلمانان، تأکید بر اقامه‌ی نماز، به‌ویژه توسط جوانان و نوجوانان دارد و خداوند نماز را بر جوانان واجب کرده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت افزود: با خواندن نماز، انس با خدا و ارتباط با خالق هستی افزایش می‌یابد. نماز معراج مومن است. جنبه سازندگی و بازدارندگی نماز، یکی از ابعاد مهم نماز است که انسان را از بدی و فحشا باز می‌دارد.
وی تاکید کرد: مقام و منزلت نماز، چنان است که چهره‌ی ائمه معصومین در هنگام نماز تغییر رنگ می‌داد. نماز انسان را در بعد سیاسی در راستای دفاع از حقوق خود و مسلمانان بیدار می‌کند.
جوادی خاطرنشان کرد: نماز به انسان نظم می‌دهد و زندگی را هم از جهت ظاهری و هم از لحاظ باطنی دارای اصولی منظم و شایسته می‌سازد. نماز به انسان قدرت بی‌نهایتی اعطا می‌‌کند که هرگز در برابر قدرت‌های کاذب و کافر سر تعظیم فرود نیاورد و در نهایت نماز آرامش ‌دهنده‌ قلب ها است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت اظهار داشت:‌ یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش آشنا کردن دانش‌آموزان با خداوند و بیان صفات ذات باری تعالی است تا آنان بتوانند با تاسی به آیات و آموزه‌های قرآنی چهره‌ای زیبا و جذابی از دین در ذهن و رفتار خود مجسم کنند.
وی در ادامه عنوان کرد:‌ دانش آموزان که در دوران حاضر بسیار جستجوگر بوده و به‌دنبال ادله و مستندات امور می‌باشند باید سعی کرد تا آنان را با ارائه جلوه‌های رفتاری صحیح و جذاب در عرصه‌های مختلف به نماز سوق داد.
جوادی بیان داشت:‌ در تربیت و پرورش انسان‌ها به‌ویژه نسل جوان، آن اندازه که الگوهای عملی و عینی می‌توانند کار ساز باشند، ارائه صرف مفاهیم ذهنی و نظری کارآیی ندارد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت: تحلیل ماهیت نماز و بر شمردن فواید و آثار آن گرچه سازنده است اما سازنده‌تر آن است که نشان دهیم این مفاهیم می‌تواند در وجود انسان‌ها تبلور یافته و عینی و مجسم شود .
وی ادامه داد:‌ آموزش و پرورش پاکدشت در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سال تحصیلی گذشته با اعزام 80 نفر از روحانیون شهرستان به مدارس سراسر پاکدشت، ‌اقدام به برگزاری نماز جماعت در این مدارس کرد و در سال تحصیلی جاری نیز با اعزام 100 روحانی به مدارس نسبت به اقامه نماز جماعت در مدارس اقدام می‌شود.
جوادی خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در مساجد و مشاهده انجام فرائض دینی توسط مسلمانان، کودکان را به انجام نماز تشویق می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی کودکان به‌ویژه دختران جوان است، یادآور شد: آن حضرت در سن 6 سالگی مادر گرامی‌اش حضرت خدیجه را از دست داد. ایشان در خانه پدر تربیت شد و علوم و معارف آموخت. در خانه شوهر آنچه را در خانه پدر فرا گرفته بود به منصه اجرا گذاشت. هیچ‌کس او را مجبور به انجام فرائض نکرده بود و تنها با دیدن و مشاهده عبادت پدر، نگرش او به دین اسلام اوج گرفت. بدون تردید کودکان و نوجوانان بالفطره استعداد پذیرش و اقامه‌ی نماز را دارند. اما آنچه که مهم است چگونگی روش‌های ارائه یا عرضه کردن تکالیف دینی است. اگر ما بتوانیم کودکان و نوجوانان را به نحوه شایسته و مطلوب در معرض مشاهده و یادگیری رفتارها با تکالیف مذهبی قرار دهیم، مسلماً آنها به طور طبیعی و با رضایت قلبی آن رفتارها را خواهند آموخت، چرا که آداب مذهبی، مسایل قراردادی و وضعی را بر انسان تحمیل نمی‌کند. بلکه اگر نیکو بنگریم مذهب عاملی در راستای تأمین نیاز فطری انسان است.
جشن تکلیف 2 هزار و 500 دانش آموز دختر پایه سوم مدارس شهرستان پاکدشت با حضور جمعی از مسئولان شهرستان پاکدشت در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول