اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در آستانه عید غدیر؛

500 دانش‌آموز دختر نهبندانی در جشن تکلیف شرکت کردند

خبرگزاری فارس: در ادامه برنامه‌های هفته ولایت و امامت تعداد 500 نفر از دانش‌آموزان دختر نهبندانی مکلف شده و در جشن تکلیف شرکت کردند.

500 دانش‌آموز دختر نهبندانی در جشن تکلیف شرکت کردند
 به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، مدیر آموزش و پرورش نهبندان پیش از ظهر امروز در جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر در مسجد امام حسین (ع) این شهر ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار داشت: جشن تکلیف برای دانش‌آموزان و مکلفان آغاز زندگی جدید است.
سید احمد ذبیحی با بیان اینکه این دهه بهترین فرصت برای برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان به شمار می‌آید، تصریح کرد: از این رو مقرر شد تا جشن تکلیف تعداد 500 دانش‌آموز دختر این شهرستان در این ایام برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه مکلفان از امروز با آغاز زندگی جدید خود باید شئونات و اخلاق اسلامی را رعایت کنند، ادامه داد: شما دختران باید از سیره و منش حضرت رقیه (س) و فاطمه زهرا(س) الگوبرداری کنید چرا که سعادت و موفقیت شما در زندگی دنیا و آخرت در گرو پیروی از ائمه اطهار(ع) محقق می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان یادآور شد: باید در این زندگی جدید با نماز، قرآن و معارف و مبانی الهی بیشتر از گذشته مأنوس شوید.
ذبیحی جشن تکلیف را برای دانش‌آموزان و مکلفان یکی از ایام‌الله‌ها خوب و ماندگار در اذهان آنها عنوان کرد و افزود: امروزه برای اینکه دانش‌‌آموزان و مکلفان خاطره خوبی از زمان به سن تکلیف رساندنشان داشته باشند این جشن معنوی و فرهنگی را احیا و برگزار می‌کنیم.
وی دانش‌آموزان و نسل جوان را بهترین افراد برای تبیین و تعمیق فرهنگ‌های اسلامی در سطح خانواده‌ها و اجتماع دانست و گفت: نسل جوان و دانش‌آموزان در این مراسمات و برنامه‌های فرهنگی و معنوی در حقیقت به اهمیت فرهنگ‌ها و ارزش‌های اسلامی پی برده و درصدد ترویج و عمل به آنها بر می‌آیند.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان با بیان اینکه فرهنگ‌های اصیل اسلامی همانند نماز و دیگر واجبات الهی باید در بین جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی با اینگونه برنامه‌ها ترویج و نهادینه شود، اظهار داشت: جشن تکلیف در حقیقت وارد شدن مکلفان در راه تقوی، ایمان و مسیر الهی محسوب می‌شود.
ذبیحی اذعان داشت: جشن‌های تکلیف در تقویت روحیه و بنیه معنوی دانش‌آموزان پسر و دختر مکلف بسیار تاثیرگذار است.
وی از برگزاری جشن تکلیف برای 500 نفر از دانش‌آموزان پسر این شهرستان در هفته گرامیداشت معلم در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد.
در ادامه این مراسم دانش‌آموزان سروده‌ها و مقالاتی را در ارتباط با جشن تکلیف و واجبات الهی قرائت کردند همچنین در این مراسم مکلفان با گرفتن وضو نیز آشنا شدند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول