اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم:

55 شهروند نمونه قمی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم گفت: تعداد 160 نفر از شهروندان برتر و نمونه استان قم به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند که از میان آنان ،‌۱۰ شهروند برگزیده و ۴۵ شهروند نمونه استان انتخاب شدند.

55 شهروند نمونه قمی تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمدرضا خسروی ظهر امروز در جشنواره شهروند نمونه که در تالار کوثر سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشد، اظهار کرد: شناسایی و تقدیر از افراد موثر در کنترل اجتماعی به تقویت فرهنگ ایثارگری و افزایش حساسیت جامعه به منظور مشارکت در رفع معضلات اجتماعی کمک شایانی می‌کند.
وی افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی موجب فرهنگ‌سازی و افزایش احساس تعلق خاطر و همدلی میان نهادها و سازمان‌های اجتماعی و امنیتی می‌شود.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و تصریح کرد: تقویت احساس مسئولیت و توسعه فرهنگ مشارکت عمومی در راستای افزایش خود کنترلی اجتماعی، شناسایی و تقدیر از افرادی که در راستای کنترل اجتماعی از خود گذشتگی و ایثار کرده‌اند، از جمله این اهداف است.
خسروی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را رفع موانع مشارکت و تقویت حاشیه امنیت،‌ برای افرادی که در مسیر اعتلای امنیت جامعه، ایثار و از خودگذشتگی نشان می‌دهند، دانست.
وی ادامه داد: ایجاد سامانه مناسب برای شناسایی و تقدیر از افرادی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، ‌پلیس را در راستای وظایف و ماموریت‌های خود کمک می‌کند از دیگر اهداف طرح این جشنواره است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم گفت: بسترسازی برای اجرای طرح‌های اساسی‌تر در حوزه‌های پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در محلات شهری با مشارکت ساکنین داوطلب،‌ معتمدین،‌ چهره‌های شاخص،‌ ائمه جماعات‌،‌ از اساسی‌ترین اهداف جشنواره حقوق شهروندی است.
وی برگزاری این قبیل جشنواره‌ها را برای معرفی نهادهای برتر و شهروندان نمونه که با پلیس 110 تماس گرفته و شرایط کشف جرایم را فراهم آورده‌اند، بسیار مفید دانست و گفت: این چهره‌های شاخص به مردم معرفی و ضمن تجلیل دیگر افراد نیز تشویق می‌شوند.
به گفته خسروی، آن دسته از افرادی که با مشارکت بیشتر خود با پلیس مانع بروز ناامنی در اجتماع می‌شوند، کارکنان سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، یگان‌های امدادی نظیر هلال احمر و اورژانس که با جان‌نثاری، فعالیت مضاعفی برای نجات جان شهروندان در حوادث دارند، هنرمندان، بسیجیان، آمران به معروف و ناهیان از منکر، کسبه، ائمه جماعت و اصحاب رسانه و... از دیگر شاخص‌های انتخاب شهروند برتر بوده است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی قم عنوان کرد: پس از ابلاغ دستور از سوی معاونت اجتماعی ناجا به فرماندهی انتظامی سراسر کشور، ۱۶۰ نفر از شهروندان برتر و نمونه استان قم به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند که با رای هیئت داوران، ۱۰ شهروند برگزیده و ۴۵ شهروند نمونه استان انتخاب شدند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول