اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زنجان:

کمبود گاز مایع نباید در قیمت آن تاثیرگذار باشد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار زنجان با اشاره به مشکلاتی که در روستاها در پخش گاز مایع به وجود آمده گفت: نباید کمبود گاز مایع در قیمت آن تاثیر گذار باشد.

کمبود گاز مایع نباید در قیمت آن تاثیرگذار باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد‌رضا براتی ظهر امروز در جلسه سوخت با اشاره به اینکه در حال حاضر سه شرکت توزیع گاز مایع در زنجان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این شرکت‌ها موظف هستند در اسرع وقت آمار همه مشترکان گاز مایع در روستاها را در آورند تا مشخص شود در استان چند خانوار نیازمند به سیلندر گاز مایع وجود دارد.
وی با اشاره به قصور شرکت‌های توزیع گاز مایع در استان و با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و ایجرود مردم از کمبود گاز و بالا بودن قیمت آن گله‌مند هستند، افزود: مجموع سه شهرستان زنجان، ماهنشان و ایجرود 39 هزار خانوار است در حالی که تعداد سیلندرهای سهمیه اختصاص یافته به این سه شهرستان مطابق با نیاز مردم و تعداد 72 هزار کپسول است.
معاون عمرانی فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: در شهرستان زنجان 22 هزار و 232 خانوار روستایی، در شهرستان ماهنشان 9 هزار خانوار روستایی و در شهرستان ایجرود نیز تعداد 8 هزار خانوار روستایی ساکن هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در توزیع گاز مایع به روز نبودن آمار خانوارهای روستایی در استان زنجان است، تصریح کرد: به زودی آمار دقیق تعداد خانوارهای روستایی به منظور سامان‌دهی وضعیت توزیع گاز گرفته می‌شود.
براتی با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل سرما روستاییان به گاز مایع به شدت نیاز پیدا می‌کنند، یادآور شد: باید تدبیری اندیشیده شود تا در فصل زمستان به ازای هر خانوار روستایی دو عدد کپسول گاز مایع توزیع شود تا مردم در روستاها در اثر سرما دچار مشکل نشوند.
معاون عمرانی فرماندار زنجان با بیان اینکه درست نیست گاز مورد نیاز روستاییان به مصارف دیگر برسد، خاطرنشان کرد: از امروز شرکت‌های توزیع گاز مایع نباید بدون هماهنگی شرکت نفت گاز مورد نیاز روستاییان را در بین بخش‌های مختلف اعم از اصناف و صنایع به فروش برسانند.
وی به نیاز بخش‌های مختلف در صنایع، آموزش و پرورش، اصناف و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: برای این بخش نیز باید سهمیه جداگانه در نظر گرفته شود.
براتی با بیان اینکه قیمت مصوب گاز مایع در درب منازل در مکان‌های مورد نیاز 3 هزار و 432 تومان است در حالیکه بر اساس گزارش بخشداران در روستا گاز مایه را به ازای هر سیلندر خیلی متفاوت‌تر و گران‌تر از قیمت مصوب به فروش می‌رسانند، بیان کرد: در زمینه تفاوت قیمت گاز سازمان بازرگانی و اداره تعزیرات کوتاهی می‌کنند و به وضعیت موجود رسیدگی نمی‌کنند.
معاون عمرانی فرماندار زنجان به عدم حضور نماینده سازمان بازرگانی در جلسه سوخت اشاره کرد و گفت: مساله آن قدر برای سازمان بازرگانی ارزش ندارد که در جلسه‌ای که در رابطه با مشکل تفاوت قیمت سوخت تشکیل شده حاضر نمی‌شود.
وی همچنین از تعزیرات خواست تا در رسیدگی به شکایات در زمینه بالا بودن قیمت گاز به جای بازخواست کردن رانندگان حامل کپسول‌ها از شرکت‌های توزیع پاسخ بخواهد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول