اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

وفاداری مردم اردبیل به مکتب سیدالشهدا (ع) تاریخی است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: وفاداری مردم اردبیل به مکتب سیدالشهدا (ع) یک رویداد تاریخی و حقیقت آشکار و جاودانه است.

وفاداری مردم اردبیل به مکتب سیدالشهدا (ع) تاریخی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای ستاد ماه محرم در صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار داشت: مردم این خطه سال‌های سال است که در ایام محرم و صفر با برگزاری آیین‌ها و اجتماعات پرشور و حرارت در سوگ امام حسین (ع) و یارانش بر سر و سینه می‌زنند و بر وفاداری و عشق و دلدادگی خود به ساحت امام حسین (ع) پای می‌فشارند.
وی این فرهنگ ارزشمند را فرهنگ نجات‌بخش از هرگونه آسیب و تهدید توصیف کرد و افزود: الگوی عزاداری اردبیل به عنوان الگوی برتر برای تبیین و تشریح ابعاد آن به شورای فرهنگ عمومی در سطح ملی داده شده است تا بتوان این ارزش والا را حفظ و صیانت کرد و به تمام ملت ایران و دنیا شناساند.
اکبری عزاداری پرشور مردم اردبیل را در سال گذشته همزمان با عصر تاسوعای حسینی یادآور شد و خاطر نشان کرد: این عزاداری نمونه بارزی از عشق و دلدادگی مردم این خطه به مکتب حسینی بود که متفاوت‌تر از سایر استان‌ها در اردبیل برپا شد.
این مسئول با اشاره به حضور پررنگ نهادهای خدماتی و اورژانسی در ایام دهه اول محرم در اجتماعات و ازدحامات مردمی برای ارایه خدمات مناسب‌تر تصریح کرد: نظم و انسجام و حضور پرشور عزاداران حسینی در این روز مورد تحسین تمام مقامات کشوری و حتی مردم خارج از مرزهای کشورمان قرار گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد: امسال این نظم و انسجام در تجمع عظیم مردم اردبیل در روز تاسوعا و عاشورا پرشور و حرارت‌تر برقرار و مشاهده شود تا بتوانیم همچنان در دنیا عزاداری اردبیل را به عنوان عزاداری برتر معرفی کنیم.
به گزارش فارس، فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در هیچ جای دنیا هیچ عنصری نمی‌تواند به برگزاری چنین تجمعات عظیم و گسترده منجر شود که تنها اصول اسلامی، باورها و اعتقادات است که عاشقان را این چنین در کنار هم گرم و صمیمی گرد آورده است.
وی ادامه داد: به یقین در 33 سال گذشته تکیه بر فرهنگ حسینی این انقلاب را از آسیب‌ها و تهدیدهای متعدد نجات داده است و همچنان می‌تواند ارزش‌ها و باورهای اصیل اسلامی انقلاب را از گزند دشمنان در امان نگه دارد.
اکبری عزاداری در سوگ امام حسین (ع) را بزرگ‌ترین ثروت معنوی و اجتماعی یاد کرد و گفت: همه دشمنان سعی می‌کنند این ثروت را از ملت ما به تاراج و یغما ببرند اما بصیرت و آگاهی مردم ما هرگز امکان رخداد چنین حادثه‌ای را نمی‌دهد.
فرماندار اردبیل افزود: تکیه بر این فرهنگ اصالت ما را غنی‌تر و جایگاه و عظمت ملت ما را والاتر کرده است و ضرورت دارد به مبانی ارزشی آن و مفاهیم غنی این فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول