اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کردکوی در مجلس:

کشاورز در زمان برداشت باید احساس امنیت کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورز باید در زمان برداشت محصول کشاورزی احساس امنیت کند.

کشاورز در زمان برداشت باید احساس امنیت کند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد نظری‌مهر بعد از ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان، با بیان اینکه کشاورزی بحث مهم استان گلستان است و این استان را به عنوان منطقه کشاورزی می‌شناسند، اظهار داشت: قشر کشاورزان انتظاراتی از بخش دولتی دارند که متاسفانه به خواسته خود نمی‌رسند.
وی با اشاره به وضعیت کشت پنبه به عنوان محصول استراتژیک با اشتغالزایی بالا تصریح کرد: وضعیت پنبه با وجود اینکه گلستان به منطقه طلای سفید مشهور بوده از 153 هزار هکتار زیرکشت به علت بی‌توجهی و عدم حمایت به 18 هزار هکتار زیر کشت رسیده است.
نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت:  یک سال و نیم پیش کارگروه پنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور در این استان برگزار شد و در آن جلسه قول داده شد که برای ارتقاء سطح زیرکشت پنبه برنامه‌ریزی کنند تا جایی که ما با کشورهایی مانند آمریکا و دیگر کشورهای تولیدکننده برابری کنیم.
نظری‌مهر خاطرنشان کرد: این وعده‌ها به دلیل این بود که استان در حقیقت پتانسیل و توانمندی لازم برای رسیدن به این مهم را دارد اما بعد از آن تاریخ از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی کوتاهی صورت گرفته است.
نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی نباید کاری کنیم که کشاورزان احساس ناامیدی و بی‌اهمیتی کنند، افزود: در کدام یک از محصولات کشاورزی که در استان تولید می‌شود کشاورز احساس امنیت می‌کند.
نظری‌مهر یادآور شد: در هر بخش، کشاورز که محصول آن تولید می‌شود با ناله به دفاتر نمایندگان مراجعه می‌کنند و انتظار دارند کاری برای آنها انجام دهیم.
وی ادامه داد: در بخش تولید گندم با وجود اینکه از استان‌های اول دوم تولید آن هستیم ولی حمایتی نمی‌شود در استان‌های دیگر برای قیمت گندم درجات یک، دو و سه مشخص می‌کنند ولی در این استان علاوه بر اینکه کارخانجات ما بیکار هستند گندم گلستان با کیفیت عالی به راحتی با قیمت نامناسب خارج می‌شود.
نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید به استفاده از تکنولوژی‌های جدید در امر کشاورزی گفت: امروزه با بهره‌گیری از فناوری‌های نانو شرایطی فراهم شده که مثلا در حدود 100 گرم سم برای یک هکتار زمین استفاده می‌شود بدون اینکه به محیط زیست آسیب برساند.
نظری‌مهر اظهار داشت: چرا از این فناوری‌های با وجود قطب کشاورزی بودن استان استفاده نمی‌شود، چرا مناطقی به صورت پایلوت برای اجرای علوم روز در این استان اجرا نمی‌شود در حالی که استان‌های دیگر با استفاده از گلخانه تولیدات انواع محصول را دارند.
وی با اشاره به ضرورت استفاده و مدیریت از آب‌های سطحی گفت: در فصل‌های پرباران خداوند نعمت خود شامل حال این مردم می‌کند ولی به سادگی این آب‌های با سرعت به دریا می‌ریزد و شور می‌شوند این خواسته و سوال پیاپی ما نمایندگان از وزیر نیرو برای ایجاد سدهای کوچک برای جلوگیری آب‌های سطحی بوده است که مسئولان استانی هم باید با جدیت پیگیر باشند.
نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون 30 سوال از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مسائل کشاورزی استان داشتم، گفت: در داخل استان کارشناسان بخش کشاورزی کم‌کاری می‌کنند.
وی اضافه کرد: چندی پیش رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرده بود که در منطقه ما بهترین ملکه زنبور عسل دنیا تولید می‌شود چرا از توانمندی‌هایی که در این بخش‌ها داریم استفاده بهینه و درست نمی‌شود که باعث اشتغال پایدار و افزایش درآمد‌ مردم شود.
نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی تولید میگو را یکی از اقدامات مثبت و درست از توانمندی‌ها و پتانسیل استان ذکر کرد و اظهار داشت: پیگیری استاندار گلستان و مجمع نمایندگان استان موجب شد که هم اکنون بهترین میگو در زمین‌های غیرقابل کشت گمیشان برداشت شود که محصول آن هم به خارج صادر شده است.
نظری‌مهر پرداخت به این امور را موجب دلگرمی مردم، رفع معضل بیکاری استان و بالا سطح درآمد مردم دانست و از متولیان این امر تشکر کرد.
وی مدیر جدید سازمان جهاد کشاورزی استان را فردی باانرژی، باانگیزه و با برنامه‌ریزی دانست و اظهار امیدواری کرد که با ارائه برنامه‌های مدون عقب‌ماندگی و رکودی که این چند وقت مردم شاهد بودند برطرف شود.
نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که مدتی عهده‌دار مسئولیت بودند و مشکلات مردم را پیگیر نکردند باید به مردم و خدا جواب پس دهند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول