اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ایلام:

تمام همت آمریکا تامین نظر صهیونیست‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ایلام گفت: تمام همت احزاب آمریکا تامین نظر صهیونیست‌هاست.

تمام همت آمریکا تامین نظر صهیونیست‌هاست
طاهر علیمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: قدرت سیاسی آمریکا همواره در اختیار 2 حزب دموکرات و جمهوریخواه بوده و همچنان وجود دارد.
وی ادامه داد: این 2 حزب که در واقع 2 روی یک سکه­اند، هرگز نماینده واقعی مردم آمریکا نبوده و سالیان متمادی است که با پشتوانه مالی و رسانه­ای صهیونیست‌ها، به نوبت حاکم بر جریان امور بوده و تمامی همتشان تأمین منافع صهیونیسم بین­الملل و استثمار سایر ملل و نیز استضعاف و استحمار ملّت خود برای پیشبرد اهداف پشت پرده صهیونیست‌ها بوده­اند.
این مسئول اضافه کرد: تسلّط این 2 حزب سبب شده است که افراد مستقل هیچ­گاه نتوانند در سیستم سیاسی ایالات متحده وارد شوند و همواره قدرت سیاسی به صورت موروثی در اختیار این 2 حزب باشد.
علیمحمدی تصریح کرد: نتیجه این انحصار قدرت در 2 حوزه اقتصادی و اجتماعی خودش را به خوبی نشان داده است.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: در زمینه اقتصادی مشاهده می­کنیم که ثروت امریکا در دستان عده بسیار محدودی متمرکز شده و جمعی قلیل بیش از 70 درصد  ثروت و امکانات این کشور را در اختیار دارند.
وی ادامه داد: اوضاع داخلی امریکا در زمینه اجتماعی هم از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، سالیان سال است که سیاهپوستان و سرخپوستان از امکانات آموزشی و بهداشتی مورد نیاز و درخور محرومند و به لحاظ داشتن درآمد مکفی برای زندگی شایسته در تنگنا به سر می­برند.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه سیاست خارجی، آمریکا با چالش‌های جدی و متعددی روبرو است، دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشور‌های مختلف از جمله عراق، افغانستان و ... علاوه بر اینکه تنفر مردم جهان از آمریکا افزایش داده هزینه­های هنگفتی بر ملّت آمریکا تحمیل کرده که این خود نارضایتی بیشتر جامعه آمریکا و طغیان آنان را به دنبال داشته است.
علیمحمدی تصریح کرد: اکنون اکثریت مردم شامل 99 درصد در مقابل اقلیتی ثروتمند یک درصد قرار گرفته، اقلیتی که بیش از 70 درصد امکانات و منابع ثروت را در اختیار دارد.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: این اختلاف عظیم طبقاتی محصول ضعف شدید ایدئولوژی غرب و در رأس آن آمریکا است، این کشور با داشتن نظام سرمایه­داری و لیبرالیستی که بعد از فرو­پاشی نظام کمونیستی شوروی سابق تلاش داشت نظام فکری و اعتقادی خود را به عنوان تنها راه نجات بشر و آینده محتوم جوامع بشری مطرح کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول