اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد:

کمیته امداد بهاباد 1350 شغل ایجاد می‌‌کند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) بهاباد تا پایان سال 90 باید یک‌هزار و 350 شغل ایجاد کند.

کمیته امداد بهاباد 1350 شغل ایجاد می‌‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی حجازی ظهر امروز در نخستین جلسه سند کاهش فقر شهرستان بهاباد با اشاره به اجرای سند کاهش فقر در استان اظهار داشت: مهم‌ترین عوامل ایجاد فقر در جامعه بیماری، ناامیدی، وابستگی، تقلب و جهل است.
وی خاطرنشان کرد: برای ریشه‌کن کردن فقر در جامعه، راه حلی جز برطرف کردن این پنج عامل وجود ندارد.
حجازی در مورد نقش فقر در انحرافات اجتماعی افزود: شواهد فراوانی در دست است که نشان می‌دهد فقر به تنهایی مسئله‌ای برای نظام اجتماعی در بر ندارد و آسیب خاصی به آن نمی‌زند، اما با تغییر شرایط جامعه و بالا رفتن توقعات و احساس نیازها، افراد به نوعی تضاد درونی دچار می‌شوند و یک وضعیت بی‌هنجاری در جامعه پدید می‌آید که می‌تواند زمینه‌ساز جرائمی مثل سرقت، اعتیاد، فحشا، رشوه‌خواری، قتل و حتی شورش‌ها و ناآرامی‌های گسترده شود.
وی اهداف تدوین سند کاهش فقر را شامل دو هدف اصلی و شش هدف فرعی دانست و عنوان کرد: تهیه و تدوین نظام جامع خدمات‌رسانی و ساماندهی امور نیازمندان با رویکرد توانمندسازی آنان توسط دستگاه‌های حمایتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و حفظ و ارتقای کرامت انسانی نیازمندان و خدمت‌بگیران از اهداف اصلی این سند است.
حجازی با اشاره به اینکه 20 دستگاه دولتی عضو ستاد اجرایی سند کاهش فقر هستند، بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور 9 بند در مورد وضعیت مددجویان در پایان این برنامه لحاظ شده است که امیدواریم با همکاری ادارات و نهادهای مرتبط به اهداف این برنامه دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال نیز از اهداف و برنامه‌های سند کاهش فقر است، تاکید کرد: کمیته امداد شهرستان بهاباد بر اساس این سند باید تا پایان امسال یک هزار و 350 شغل ایجاد کند.
فرماندار بهاباد نیز در این نشست با اشاره به نکاتی در مورد مشکلات و ناهنجاری‌هایی که در اثر پدیده فقر در اجتماع بروز می‌کند، مهم‌ترین اصول راهبردی مبارزه با فقر را رشد اقتصادی، توانمندسازی از طریق اشتغال مولد، توسعه منابع انسانی گروه‌های محروم به طور اخص، توسعه بیمه‌های اجتماعی، توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی و اشتغال خانگی عنوان کرد.
محمدرضا هدایی افزود: موارد یاد شده نکاتی است که در این سند به آن اشاره شده است و برای اجرایی شدن تمام یا بخشی از این موارد لازم است در قالب کمیته‌های تخصصی برای بومی‌سازی آن بحث و بررسی صورت بگیرد.
وی با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران از بعد از انقلاب تاکنون در زمینه کاهش فقر گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز در بعضی موارد فقر و احساس فقر باعث ایجاد ناهنجاری در اجتماع می‌شود که امیدواریم با اجرایی شدن این سند بتوانیم تبعات ناشی از پدیده فقر در جامعه را کاهش دهیم.
در این جلسه به هر یک از اعضای این شورا در حوزه فعالیت و وظیفه تعریف شده در سند کاهش فقر آنها مواردی یادآوری شد که از مهم‌ترین این موارد آموزش همگانی، تقویت نظام بیمه‌ای، مبارزه با فقر فرهنگی و بازبینی ساختار دستگاه‌های حمایتی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول