اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 9 مشهد:

دو سوم اراضی منطقه 9 مشهد بلند‌مرتبه‌‌سازی می‌شو‌د

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 9 مشهد گفت: اراضی منطقه 9 مشهد دارای شرایط بلند مرتبه سازی است.

دو سوم اراضی منطقه 9 مشهد بلند‌مرتبه‌‌سازی می‌شو‌د
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن گلمشکی ظهر امروز در جمع کارشناسان شهری ‌اظهار داشت: با توجه به رشد مسکن منطقه 9 مشهد پر ظرفیت‌ حوزه شهرسازی است از این رو دو ‌سوم این منطقه از شرایط بلند‌مرتبه‌سازی برخوردار است.
وی گفت: احداث ساختمان‌های بلندمرتبه یکی از راهکارهای مهم برای کاهش ترافیک شهری و متمرکز شدن خدمات و همچنین کاهش آلودگی هواست و امروزه طبق اصول شهرسازی و معماری در بیشتر شهرهای مهم دنیا سیاست‌گذاری‌هایی برای احداث این نوع ساختمان‌ها انجام می‌شود.
گلمشکی ادامه داد: بلند مرتبه‌سازی به دلیل داشتن امتیازاتی از قبیـل اسـتفاده بیـشتر و بهتـر از سطح زمین در شهرها، تامین فضای باز و محیط زیست بهتر می‌تواند یکـی از راهکارهـای مـوثر در راستای ارتقـای کیفـی وضعیت مناطق متراکم و فرسوده شهری به شمار آید.
وی تصریح کرد: از مهم‌ترین تاثیرات اقتصادی ساخت‌ وسازهای بلند مرتبه، مصرف بهینه زمین، ارائه خدمات شهری در سطح مطلوب‌تر، صرفه‌جویی در احداث و نگهداری شبکه حمل‌ونقل درون‌شهری و در نتیجه کاهش هزینه‌های آن است.
شهردار منطقه 9 مشهد اظهار داشت: در چند سال اخیر اقدام‌های مفیدی در خصوص بلندمرتبه‌سازی انجام شده و برای نخستین بار در کشور، شهرداری مشهد با مشاوران طرح‌های شهری قرارداد بسته است.
گلمشکی در زمینه عوامل بی‌توجهی به مسئله بلندمرتبه‌سازی اظهار داشت: علت اینکه تاکنون بلند مرتبه‌سازی مورد توجه قرار نگرفته و تا حدودی زمان مناسب برای این کار از دست رفته این است که مدیران مسکن و شهرسازی نگاه جدی به بلند مرتبه‌سازی نداشته‌اند.
وی بلندمرتبه‌سازی را دارای شرایط خاص دانست و افزود: احداث بلند مرتبه‌ها از مراحل اولیه طراحی تا مراحل نهایی ساخت و اجرا نیازمند کار دقیق و کوشایی است مسائلی همچون استفاده از تکنولوژی به‌روز و مدرن، سازه‌های جوابگوی بنا، مسائل محیط زیست، توجه به دید و منظر در بافت شهری و در داخل بنا، توجه به میزان مصرف انرژی در این ابنیه و رفاه ساکنین آن از مسائلی است که در عصر حاضر اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول