اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته سیزدهم لیگ برتر؛

یک امتیاز در شان فوتبال تبریز نبود

خبرگزاری فارس: هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور با برگزاری 9 بازی به پایان رسید و حاصل تلاش دو تیم تبریز تنها یک امتیاز بود که کسب تک امتیاز در شان فوتبال تبریز نبود.

یک امتیاز در شان فوتبال تبریز نبود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور تیم  شهرداری تبریز میزبان تیم نفت تهران بود.
شهرداری تبریز در این بازی هر چند نیمه نخست را با یک گل خورده به رختکن رفت اما در نیمه دوم کاملا بر مهمان خود برتری داشت و با زدن دو گل نیز از نفت پیش افتاد.
در دقیقه 92 تیم شهرداری در آستانه زدن گل سوم قرار داشت، اما مدافع نفت توپ سعید دقیقی را از روی خط بازگرداند تا همین توپ برگشتی با بی‌تفاوتی هافبک‌ها و مدافعان شهرداری وارد دروازه تیم میزبان شود.
شهرداری تبریز تنها 10 ثانیه با پیروزی بزرگ بر تیم نفت تهران فاصله داشت، اما به راحتی دو امتیاز این بازی را از دست داد. نفت تهران تیم شگفتی‌ساز لیگ برتر که دو هفته نیز صدرنشینی را تجربه کرده است در حال حاضر با 26 امتیاز در رده دوم قرار دارد.
این تیم در سفر قبلی خود  به تبریز موفق شده بود تیم تراکتورسازی را شکست دهد. جالب‌تر اینکه این تیم در 13 بازی خود تنها یک هفته مغلوب شده و تیم شهرداری می‌توانست دومین تیم پیروز بر نفت تهران باشد.
شهرداری تبریز با این تساوی و 16 امتیاز دو پله سقوط کرده و در رده دوازدهم قرار گرفت.
 
*برابری امتیازت خانگی و خارج از خانه
شهرداری تبریز هفت بازی خانگی برگزار کرده که یک پیروزی، یک شکست و پنج تساوی و هشت امتیاز  کسب کرده که البته آمار خوبی به شمار نمی‌رود، هر چند این تیم در شش بازیی که مهمان بوده دو پیروزی، دو تساوی و دو شکست و هشت امتیاز کسب کرده است.
برابری امتیازات کسب کرده شهرداری در تبریز و خارج از تبریز نمایانگر این موضوع است که شهرداری  قدر امتیازات خانگی را ندانسته و در بازی‌های بیرون از خانه نتایج بهتری را کسب می‌کند.
 
*عادت تراکتورسازان به شکست
تراکتورسازی چهارمین شکست خود را در اهواز متحمل شد. این تیم تا هفته ششم تنها یک شکست مقابل صبای قم را داشت، اما از هفته هفتم تا هفته سیزدهم سه شکست مقابل نفت تهران، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان را در کارنامه خود ثبت کرده است.
همین نتایج  ضعیف تراکتورسازی بعد از پیروزی با ارزش این تیم مقابل استقلال، سبب شده این تیم از صدر جدول تا رده چهارم سقوط کرده و فاصله امتیازاتش با تیم‌های بالای جدول نیز افزایش یابد.
قدر مسلم مشکلات تراکتورسازی بعد از پیروزی بر استقلال تهران آغاز شد، در زمانی که مربیان و بازیکنان این تیم کار را برای قهرمانی تراکتورسازی تمام شده فرض می‌کردند. شکست دادن استقلال تهران که به تیم کهکشانی‌ها ملقب بود در تهران کار بزرگی بود، اما تاثیرات منفی این برد بعد از چند هفته نمایانگر شد و تراکتورسازی رفته رفته از کورس تیم‌های بالای جدول جدا می‌شود.
در حال حاضر تراکتورسازی با 23 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. این تیم با صدر نشین جدول تنها چهار امتیاز فاصله داشته و تیم پنجم جدول یعنی سپاهان نیز یک امتیاز کمتر از تراکتورسازی دارد.
تراکتورسازی برای بازگشت به مصاف مدعیان، می‌تواند در بازی این هفته خود مقابل راه‌آهن آغاز مجددی داشته باشد و در گام اول باید تمام امتیازات بازی مقابل شاگردان علی دایی را به حساب خود واریز کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول