اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

باحضور مدیران کل محیط زیست لرستان و ایلام؛

آلودگی‌های موجود در سد سیمره لرستان بررسی شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با بازدید مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست لرستان و ایلام، آلودگی‌های موجود در آب سد سیمره بررسی شد.

آلودگی‌های موجود در سد سیمره لرستان بررسی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست لرستان، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در پی آلودگی مواد آلاینده در محل دریاچه پشت سد سیمره و تلفات آبزیان این بازدید صورت گرفته است.
محمد مصطفی‌وند دلایل عمده آلودگی‌های موجود در آب مخازن سدها را ازدیاد بیوماس عنوان کرد و گفت: ازدیاد بیوماس در آب منجر به کاهش انرژی یا حتی از بین رفتن کامل اکسیژن در لایه‌های عمیق‌تر آب می‌شود.
وی آلودگی آب با مواد سوختی و روغن را از دیگر دلایل این آلودگی‌ها بیان کرد و افزود: هیدروکربن‌های نفتی و روان کننده‌ها نیز برای موجودات آبزی سمی است به ویژه روغن که به صورت بیولوژیکی تجزیه نمی‌شود.
وی آلودگی با یون نیتریت را از دیگر علت‌های آلودگی بیان کرد و اظهار داشت: نیتریت حتی با غلظت بسیار کم برای ماهی‌ها بسیار مضر است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول