اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر فدراسیون جودو:

فدراسیون جودو به دنبال رشد کمی و کیفی است

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون جودو گفت: در چند سال آینده شاهد رشد کمی و کیفی رشته جودو در رده‌های مختلف سنی خواهیم بود.

فدراسیون جودو به دنبال رشد کمی و کیفی است
غلامحسین علمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر رشته جودو در بخش نوجوانان در سطح آسیا حرف اول را می‌زند که فدراسیون به دنبال درخشش تمام رده‌های سنی در سطح آسیا و جهان است.
وی تصریح کرد: به منظور توسعه کمی و کیفی ورزشکاران، فدراسیون جودو برنامه‌‌های بسیار خوبی را در دستور کار قرار داده که تلاش به منظور حضور سه ماهه یک مربی و سه بازیکن برتر از کشور کره ‌شمالی برای آموزش تیم ملی بانوان، دعوت از دو مربی از کشور کره‌ شمالی برای آموزش آقایان، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت بازآموزی با حضور مربیانی از کشور ژاپن، اعزام ورزشکاران و مربیان برتر به دوره‌‌های بین‌المللی آموزش و... بخشی از برنامه‌های فدراسیون در این زمینه است.
دبیر فدراسیون جودو کشور با اشاره به برنامه‌های آتی فدراسیون خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای تیم ملی، حضور در مسابقات چین به منظور کسب سهمیه المپیک، برگزاری مسابقات قهرمانی در بخش آقایان و بانوان، برگزاری مجمع هیئت‌های استانی و... از برنامه‌های آتی این فدراسیون است.
علمی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور به میزبانی استان مرکزی بیان داشت: این مسابقات روز گذشته با حضور 32 تیم از استان‌های مختلف کشور برگزار شد که 205 ورزشکار در قالب هشت وزن در این رقابت‌ها با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرات برتر به عضویت تیم ملی در آمدند.
وی دعوت از نفرات برتر به اردوی تیم ملی، پشتوانه سازی برای تیم ملی، ارزیابی عملکرد هیئت‌های استان‌ها، ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران، استعدادیابی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.
دبیر فدراسیون جودو در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل کاهش درخشش تیم ملی بزرگسالان در سال‌های اخیر گفت: تغییرات ساختاری در فدراسیون، تغییر قوانین و وقوع سانحه هوایی برای تیم ملی بزرگسالان در چند سال گذشته دست به دست هم دادند که تیم ملی جودو در رده سنی بزرگسالان طی دو سال گذشته با ناکامی‌ مواجه شود که پیش‌بینی می‌شود با تغییرات ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک شاهد بازگشت مجدد تیم ملی به دوران افتخارآفرینی باشیم.
علمی اضافه کرد: از سویی دیگر با توجه به اینکه به دلیل نبود بودجه کافی امکان اعزام چندین نفر در یک وزن به مسابقات مختلف وجود ندارد ما مجبور هستیم در هر وزن یک نفر را به مسابقات اعزام کنیم تا بتوانیم کسب سهمیه کنیم که امید می‌رود در 11 تورنمنت پیش‌رو بتوانیم  سهمیه‌های خوبی را کسب کنیم.
وی همچنین پیرامون بازگشت محمود میران به تیم ملی متذکر شد: میران پیشنهادی در این زمینه داده است که با توجه به سابقه وی و صحبت‌های انجام شده گروه فنی در این زمینه نظر نهایی را اعلام خواهند کرد.
دبیر فدراسیون جودو در پایان با اظهار رضایت از میزبانی استان مرکزی در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور اذعان داشت: رشته جودو در استان مرکزی هم اکنون از رشد خوب و قابل قبولی برخوردار است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول