اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون اداره‌کل آموزش‌ و پرورش کردستان:

آموزش و پرورش بستر اصلی نوآوری و تغییر است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌ و پرورش کردستان گفت: آموزش و پرورش بستر اصلی نوآوری و تغییر در جامعه است.

آموزش و پرورش بستر اصلی نوآوری و تغییر است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طالب محمدی ظهر امروز در نخستین گردهمایی آموزشی توجیهی کارشناس مسئولان حوزه معاونت آموزش متوسطه که در مرکز تربیت معلم شهید مدرس سنندج برگزار شد، اظهارداشت: آموزش و پرورش از آنجا که با علم، آموزش، تغذیه روحی و روانی مردم و تربیت نیروی انسان سروکاردارد، نهادی مقدس محسوب می‌شود.
وی به کارکردهای آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و افزود: انتقال فرهنگ، جامعه‌پذیری، تامین و تربیت نیروی انسانی، نظارت اجتماعی، یگانگی اجتماعی، نوآوری و تغییر، پرورش و رشد ذهنی، سرمایه‌گذاری و پرورش سیاسی از کارکردهای آموزش و پرورش است.
این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر اصلی نوآوری و تغییر است، تصریح کرد: همه مسئولان و کارشناسان و معلمان باید زمینه رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان را فراهم کرده تا موجبات نوآوری و توسعه هرچه بیشتر در جامعه ایجاد شود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش‌وپرورش کردستان رشد خود رهبری دانش آموز، رشد شناختی دانش‌آموزان، ایجاد زمینه‌های یادگیری مداوم و استفاده از دانش برای خدمت و اصلاح جامعه را از جمله اهداف کلی تعلیم و تربیت ذکر کرد.
محمدی ادامه داد: رشد شخصیت دانش‌آموز، آماده‌سازی برای تغییرات، آشنا ساختن با فرهنگ‌های مختلف به قصد بهره‌گیری از محاسن آنها از دیگر اهداف کلی تعلیم و تربیت است.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین منبع در اختیار مدیران است، گفت: در کشورهای در حال توسعه از وجود نیروی انسانی بسیار غافل هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش وضعیت مناسبی از لحاظ داشتن نیروی انسانی با غنای فکری دارد، ولی به علم و جایگاه استفاده از آنها هنوز آگاهی کامل ندارد.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش ‌و پرورش کردستان عنوان کرد: مدیریت آموزشی با توجه به اینکه با انسان سروکار داشته و اشتباهات در آن برگشت‌ناپذیر بوده از اهمیت فراوانی برخوردار است.
محمدی برنامه‌ریزی، ساماندهی، هماهنگی، رهبری و کنترل را از روش‌های موردنیاز و ضروری مدیر برای پیشبرد اهداف خود ذکر کرد.
وی با اشاره به اهداف مدیریت آموزشی ابراز داشت: کمک به تحقق اهداف آموزش و پرورش، هماهنگی بین منابع و فعالیت‌های آموزش‌ و پرورش، بهبود و اصلاح جریان تعلیم و تربیت، کمک به اعضا برای درک هدف‌ها، ایجاد روابط انسانی مطلوب و حسنه، ایجاد زمینه بروز خلاقیت از جمله اهداف مدیریت آموزشی است.
این مسئول به دلایل عدم استقرار ایده‌ها و طرح‌ها اشاره کرد و افزود: داشتن اطلاعات کم مدیران از طرح های جدید، عدم تبیین مراحل کاربردی، عدم همکاری شرکا، عامل شخصی و پیامدی از دلایل عدم طرح‌ها است.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش کردستان به بیان شاخص‌های اساسی و اولویت دار حوزه معاونت آموزشی پرداخت و متذکر شد: ارتقای شاخص‌های اصلی جریان دانش‌آموزی، ارتقای نرخ قبولی در کنکور سراسری و مراکز آموزش عالی، توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای و کاردانش و ارتقای نرخ قبولی در جشنواره‌ها و مسابقات و المپیادهای علمی از شاخص‌های اساسی معاونت آموزشی است. 
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول