اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

انتقاد مدیرکل راه و ترابری اردبیل از مصرف بی‌رویه نمک در جاده‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل از مصرف بی‌رویه نمک در جاده‌های این استان انتقاد کرد.

انتقاد مدیرکل راه و ترابری اردبیل از مصرف بی‌رویه نمک در جاده‌ها
محمد کریم هدایتی در حاشیه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به آغاز زمستان زودرس در استان و بارش برف سنگین در جاده‌ها اشاره کرد و  اظهار داشت: در روزهای گذشته تنها در یک روز برفی بیش از 570 تن نمک با ترکیب ماسه 300 تنی در جاده‌های استان پخش شده که این بزرگ‌ترین آسیب را به سلامت جاده‌ها وارد می‌کند.
هدایتی ادامه داد: تقریبا به اندازه یک سوم سال قبل در همین مدت کوتاه در جاده‌های استان اردبیل نمک مصرف شده و با این روند مصرف پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل زمستان 15 هزار تن نمک نیز مورد نیاز باشد.
این مسئول اظهار داشت: برای حمل این میزان نمک به یک هزار سرویس نیازمند هستیم تا بتوانیم نمک مورد نیاز را تامین کنیم که در این ارتباط توان خودرویی ما پاسخگو نخواهد بود.
 وی با بیان اینکه اغلب نمک‌ مصرفی برای جاده‌های استان از ماهنشان، بناب و شبستر به اردبیل حمل می‌شود، خاطرنشان کرد: در تامین هزار سرویس انتقال نمک به استان اردبیل روزی 20 کامیون باید فعال باشد تا در 80 روز کاری بتوانیم نیازمندی خود را تامین کنیم، در حالی که کامیون‌ها و وسایط سنگین این استان جوابگوی این میزان حمل نمک و برخی از اقدامات دیگر در این زمینه نیست.
مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل به ضرورت تخصیص اعتبار مناسب برای خرید و نصب علایم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: ما در خرید و نصب این علایم به دلیل مشغله‌های زیاد در دو هفته گذشته چندان رضایت‌بخش عمل نکردیم اما در فرصت‌ باقی مانده تلاش می‌کنیم در بیشتر محورهای مواصلاتی استان اردبیل کار نصب علایم راهنمایی و رانندگی را داشته باشیم.
وی در ادامه به ضرورت بکارگیری ماشین‌آلات سنگین راهداری در جاده‌های استان اردبیل اشاره کرد و افزود: به دلیل آنکه اکثر ماشین‌آلات سنگین راه و ترابری در محور اردبیل سرچم مشغول فعالیت هستند ما در حمل نمک با مشکلاتی مواجه هستیم و به همین دلیل با بنیاد مسکن استان اردبیل نیز مذاکراتی را انجام دادیم تا با پرداخت هزینه‌های اجاره‌ای از خودروهای آنها برای حمل نمک استفاده کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول