اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در زیر بارش باران؛

همایش پیاده‌روی خانوادگی رشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با شعار «جامعه سالم عاری از اعتیاد» و حضور پرشور خانواده‌ها در زیر بارش باران در رشت برگزار شد.

همایش پیاده‌روی خانوادگی رشت برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت دهه ولایت و امامت و با شعار جامعه سالم عاری از اعتیاد پیش از ظهر امروز با تجمع مردم ورزش‌دوست در میدان شهرداری رشت آغار شد و شرکت کنندگان مسافت 3 کیلومتری شهرداری تا پارک ملت را طی کردند.
 
*فدارسیون ورزش‌های همگانی به طرف ایرانی فعال و سالم حرکت می‌کند
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در جریان این همایش اظهار داشت: گیلان یکی از استان‌های پیشتاز در ورزش همگانی کشور است.
علی مجد آرا افزود: چشم‌انداز برنامه‌های هیئت ورزش‌های همگانی گیلان الگویی قابل تامل برای کاربردی شدن در دیگر استان‌های کشور است.
وی با اشاره به رونمایی از سند راهبردی فدراسیون ورزش‌های همگانی، اذعان داشت: طبق مفاد این سند فدراسیون ورزش‌های همگانی با هدف حرکت به طرف ایرانی فعال، شاداب و سالم تا سال 1404 با پوشش 50 درصدی افراد جامعه باید حرکت کند. 
وی، هدف فدراسیون را نهادینه کردن و توسعه ورزش همگانی عنوان کرد و ابراز داشت: در این راستا نقش ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی، خصوصی و به ویژه رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ ورزش همگانی در بین اقشار جامعه بسیار مهم می‌دانیم.
 
*ورزش انرژی جوانان را در مسیر مثبت هدایت می‌کند
 رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز در جریان این همایش با اشاره به اینکه ورزش برای تمام اقشار جامعه اهمیت دارد، گفت: امروز شاهد حضور گسترده مردم در این شهر هستیم که در حرکت منسجم مسیر 300 کیلومتری را در زیر باران طی کردند.
مهدی سعادتی افزود: این پیاده‌روی با همکاری ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، سازمان ورزش و جوانان، هیئت همگانی، استانداری و فرمانداری رشت برگزار شده است.
وی، هدف از برگزاری این پیاده‌روی را ترویج ورزش و تاثیر بسیار خوب آن در ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه بیان کرد.
استاندار گیلان گفت: وقتی انرژی افراد صرف سلامتی شود موجب می‌شود تا جوانان به طرف نقشه‌های دشمنان گرایش پیدا نکنند و انرژی خود را در راه مثبت صرف کنند.
وی بیان داشت: این همایش الگو سازی برای ترویج سلامتی است که در راستای طرح ولایت و به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.
 
*گیلان در توسعه ورزش همگانی جایگاه خوبی دارد
 مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نیز در حاشیه این پیاده‌روی با اشاره به استعداد گیلان در ورزش گفت: امسال بیش از یک‌هزار و 600 مدال رنگارنگ از میادین داخلی و خارجی توسط ورزشکاران گیلانی کسب شده است.
رضا محمدی‌اصل افزود: گیلان در ورزش جزو سه استان برتر کشور است و توانسته با تلاش هیئت‌ها به ویژه هیئت همگانی ورزش را با تمام امکانات موجود گسترش دهد.
وی، هدف مسئولان ورزش استان را توسعه امکان ورزشی براساس نیاز استان به منظور توسعه و کشف بیشتر استعدادهای ورزشی دانست.
این مسئول با اشاره به سطح بالای علمی و تجربی پرسنل اداره کل ورزش و جوانان گیلان، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با همدلی و حمایت بیشتر از یکدیگر بتوانیم ورزش گیلان را به جایگاه واقعی خود در کشور برسانیم.
محمدی‌اصل با تاکید بر ضرورت حضور ورزشکاران گیلانی در تمام تیم‌های ملی و لیگ‌های بزرگ کشور، یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های بالای گیلانی‌ها در بخش قهرمانی و همگانی این توان را داریم که همواره جزو سه استان برتر کشور باشیم.
وی با بیان اینکه تا پایان امسال سرانه فضاهای ورزشی گیلان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با تکمیل پروژه‌های ورزشی این سرانه به 85 سانتی‌متر می‌رسد.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، سرانه ورزش استان را یک‌میلیون و 200 هزار متر مربع ذکر کرد و اذعان داشت: با توجه به جمعیت استان به یک‌میلیون و 200 متر مربع سرانه ورزشی دیگر نیاز‌مندیم به همین دلیل باید به توسعه فضای ورزشی استان پرداخته شود.
وی برنامه‌ریزی اصولی در هیئت‌های ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه ورزش استان، بهره‌گیری از توان علمی فارغ‌التحصیلان رشته‌های تربیت بدنی، استفاده بهینه و همگانی از فضاهای ورزشی، پارک‌ها و ... را از مهم‌ترین راه‌های توسعه ورزش همگانی در گیلان و شهرستان‌های تابعه برشمرد. 

*100 سفر زیارتی جایزه پیاده‌روی خانوادگی در رشت 
معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان نیز در خاشیه این پیاده‌روی بیان داشت: این همایش به مناسبت دهه ولایت و امامت و با شعار جامعه سالم عاری از اعتیاد از از میدان شهدای سرپل ذهاب (شهرداری) تا بوستان ملت رشت برگزار شد.
مرتضی یحیی‌پورمسروری با اشاره به اینکه بیش از 100 سفر زیارتی، 40 دستگاه دوچرخه و هزاران لوازم ورزشی برای برندگان در قرعه‌کشی این همایش در نظرگرفته شده است، گفت: کمک هزینه سفرهای زیارتی به مکه مکرمه،کربلای معلی، مشهد مقدس، سوریه و قم به برندگان همایش پیاده‌روی خانوادگی تعلق می‌گیرد.
وی افزود: اجرای ورزش باستانی، حرکات نمایشی رزمی، یوگا، ورزش‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی گیلان و نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر نیز از دیگر برنامه‌های پایانی این همایش بوده است.
به گفته  این مسئول، همزمان با این همایش در رشت، همایش پیاده‌روی خانوادگی در دو شهرستان لاهیجان و بندرانزلی نیز برگزار شده است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول