اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به ادعای کاخ سفید و مقامات آمریکایی؛

لاریجانی: سپاه رشید ایران نیازی به ترور کسی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ادعای کاخ سفید و مقامات آمریکایی که طرح ترور سفیر عربستان را به سپاه ربط داده بود گفت: سپاه رشید ایران نیازی به ترور کسی ندارد.

لاریجانی: سپاه رشید ایران نیازی به ترور کسی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سوسنگرد، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد در سالن تربیت بدنی آزادگان این شهرستان اظهار داشت: ۲۶ آبان روزی است که باعث افتخار ملت ایران و دستاویزی برای دشمنان است. این حادثه آنقدر بزرگ است که باید برای پاسداشت رزمندگان و فداکاران آن جشن‌های اینچنینی برگزار شود تا نشان دهد که ملت ایران در چه شرایطی در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.
وی ادامه داد: در کالبد شکافی حادثه ۲۶ آبان نکته اولی که به چشم می‌خورد نقش ولایت فقیه و رهبری است. کسانی که در آن زمان از روش‌های متعارف جنگی می‌خواستند در عملیات استفاده کنند با مشکلاتی مواجه می‌شدند که سخنان رهبری نقش کلیدی در رفع این مشکلات ایفا می‌کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمان تاریخی رهبرانقلاب مبنی بر اینکه سوسنگرد باید آزاد شود، افزود: این تنها یک فرمان نبود بلکه جریانی را ایجاد کرد که افراد بزرگ زیادی شهید و مجروح شدند و این فرمان تاثیر بسیاری در پیروزی جنگ داشت.
لاریجانی تاکید کرد: در بزنگاه‌ها و در حوادث داخلی و خارجی نقش ولایت فقیه و رهبری نقشی نجات بخش است که مصداق آن را در شکست حصر سوسنگرد و آبادان شاهد بودیم.
وی به ایجاد جریانی طوفنده از نیروهای حزب اللهی در حصر آبادان اشاره کرد و گفت: نقش ولایت فقیه در پیروزی جنگ و حوادث دیگر نقشی کلیدی بود، نکته دوم اینکه در تاکتیک‌های جنگی نکات زیادی نهفته است که باید همواره از آن‌ها درس گرفت و اما مهم‌ترین خصوصیت فکری شکل گرفته در این جریان، روحیه شهادت طلبی و جهاد بود که کمتر مقوله‌ای در ادبیات دینی با اهمیت‌تر از این دو دستاورد در دفاع داریم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی روحیه جهادی را موجب سربلندی ملت ایران دانست و افزود: اگر شهید در جامعه نباشد روحیه حماسی در آن جامعه می‌میرد و اگر کسی جهاد را ترک کند خداوند به تن آن جامعه جامه ذلت خواهد پوشاند.
لاریجانی تصریح کرد: همانگونه که در کشورهای دارای نفت و گاز جهان می‌بینیم به دلیل کم تحرکی و سپردن اختیارخود به آمریکا دچار فقدان بصیرت دینی شده‌اند و جامه ذلت به تن کرده‌اند.
وی روحیه جهادی را عامل موفقیت ایران در شرایط کنونی دانست و گفت: خوزستان قهرمان در دفاع مقدس نشان داد دستانش هیچ وقت از شمشیر خالی نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عشایر عرب غیور بهترین مرزبانان مرزهای جمهوری اسلامی در طول تاریخ بوده وخواهند بود که اگر آمریکایی‌ها در این قضیه اشتباهی کنند عرب‌های منطقه خوزستان‌‌ همان اقدامی را می‌کنند که در دفاع مقدس در برابر انگلیسی‌ها از خود نشان دادند.
وی به بازی رسانه‌ای که رژیم صهیونیستی و آمریکا به راه انداخته‌اند اشاره کرد و افزود: عملیاتی موهومی آمریکا در رسانه‌های خود اخیرا اعلام کرده و آن را به سپاه منتسب دانسته این در حالی است که سپاه با نقشی که در انقلاب ایفا کرد قطعا نیاز به این عملیات ندارد و سپاه آنقدر رشید است که به خوبی پاسخ آن‌ها را بدهد. اگر آمریکا فکر می‌کند که می‌تواند لطمه‌ای با این کار‌ها به ایران بزند بداند که در اشتباه است چرا که سپاه با مردم زندگی می‌کند و از بطن مردم است همانگونه امروز ارتش نیز در درون ملت است.
لاریجانی تاکید کرد: باید دشمن وشگردهای آن را بشناسیم و همبستگی ملی را حفظ کنیم و اختلاف نظر‌ها و مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذاریم این مهم‌ترین پاسخ به دشمنان است.
توجه به مشکلات معیشت واشتغال مردم منطقه وایجاد زمینه‌ای برای رضایتمندی آن‌ها، در نظر گرفتن اشتغال بومی در پروژه‌های منطقه، تکمیل جاده اهواز- سوسنگرد، احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سوسنگرد و بیمارستان هویزه از دیگر مسائلی بود که مورد تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول