اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

گزارش فارس از صعود بانوان کوهنورد اصفهانی به قله مراپیک؛

خیز بانوان کوهنورد اصفهانی برای فتح قله‌های 7000 متری

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: بانوان کوهنورد اصفهانی با فتح قله مراپیک کاری کردند آمادگی خود برای فتح قله‌های 7هزار متری را نشان دادند.

خیز بانوان کوهنورد اصفهانی برای فتح قله‌های 7000 متری
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شب گذشته پس از بازگشت بانوان کوهنورد اصفهانی از قله مراپیک، یکی از قله‌های مرتفع رشته کوه‌های هیمالیا و در بدو ورود کوه‌نوردان به اصفهان به همت اداره کل تربیت بدنی و هیئت کوهنوردی استان اصفهان مراسم استقبالی در اداره کل تربیت بدنی با حضور جمعی از مسئولان ورزش استان، هیئت کوهنوردی و خانواده کوهنوردان برگزار شد.
مجتبی غلافگر در حاشیه مراسم استقبال از بانوان کوهنورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فتح قله مراپیک، معادل مدال برنز آسیایی محسوب می‌شود و بانوان کوهنورد اصفهانی با فتح این قله ثابت کردند که توانمند هستند.
وی با اشاره به ارتفاع قله مراپیک بیان داشت: با فتح قله مراپیک، مشخص شد که کوهنوردان اصفهانی توانایی فتح قله‌های 8هزار متری را نیز دارند و این مهم در صورت وجود امکانات و ابزار لازم محقق می‌شود.
رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان با بیان اینکه این کوهنوردان وارثان آینده کوهنوردی استان اصفهان هستند، تصریح کرد: این موفقیت را به جامعه کوهنوردی و مدیر کل تربیت بدنی اصفهان که فرد فرهیخته‌ای است تقدیم می‌کنیم.
 
*‌ این صعود نشان از همت و توانایی بانوان دارد
معاون امور بانوان اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان با عرض تبریک به خانواده کوهنوردی به مناسبت این صعود موفقیت آمیز گفت: این صعود نشان از همت، تلاش و توانایی ورزشکاران بانو دارد.
صدیقه کعبی‌زاده با اشاره به موفقیت آمیز بودن این صعود بیان داشت: با توجه به اینکه زمان مناسبی برای صعود انتخاب نشده بود، نگران این مسئله بودم زیرا در رشته کوهنوردی ورزشکاران با جان خود بازی می‌کنند.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر نایب رئیس بانوان هیئت، مقدمات صعود فراهم شد؛ اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان، برای صعودهای بعدی ‌آن چه که در توان دارد، انجام می‌دهد.
 
*‌ بانوان اصفهانی همت بالایی دارند
رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان گفت: بانوان کوهنورد اصفهانی با اراده بالای خود توانستند قله مراپیک را فتح کنند.
علیرضا امین آزاد با اشاره به صعود موفقیت‌آمیز بانوان کوهنورد اصفهانی افزود: اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان آمادگی خود را برای حمایت از صعودهای برون مرزی اعلام می‌دارد.
 
*‌ سال آینده قله 7هزار متری را فتح می‌کنیم
نایب رئیس بانوان هیئت کوهنوردی استان اصفهان نیز که در این صعود ورزشکاران اصفهانی را همراهی می‌کرد، گفت: در سال آینده قله 7هزار متری را فتح می‌کنیم.
صغری حسنی با ابراز تشکر از حضور سرپرست و مسئول فنی تیم در کنار کوهنوردان افزود: با توجه به اینکه فصل برای صعود مناسب نبود اما طبق برنامه و در زمان مقرر کوهنوردان به قله مرابیک صعود کردند.
به گزارش فارس، رضا آقایی (سرپرست تیم)، فرهاد نصر(مسئول فنی)، صغرا حسنی (نائب رئیس بانوان)، شیما احمدی، خدیجه سامی، نرگس طاروردی، الهه ادیب، مژگان حسن‌پور و شهین آقایی اعضای کمیته هیمالیانوردی هیئت کوهنوردی اصفهان بودند که قله 6 هزار و 645 متری مراپیک را فتح کردند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول