اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار اعضای سازمان بسیج اساتید مطرح کرد:

روحیه بسیجی‌ باید تمام دانشگاه‌ها را فرا بگیرد / غرب‌زدگی برخی از فرهیختگان جامعه

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه بسیج باید گسترش پیدا کند تا بتوانید تمام دانشگاه را تسخیر کنید، نسبت ‌به غرب‌زدگی برخی از فرهیختگان جامعه هشدار داد.

روحیه بسیجی‌ باید تمام دانشگاه‌ها را فرا بگیرد / غرب‌زدگی برخی از فرهیختگان جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در دیدار اعضای سازمان بسیج اساتید کشور اظهار کرد: نظم را در همه فعالیت‌ها رعایت کنید چرا که نظم ضامن پیروزی و موفقیت است.
وی خاطرنشان کرد: روزی که ما از دانشگاه‌های اسلامی بهره‌مند بودیم، اروپا دوران خفقان خود را طی می‌کرد.
این مرجع تقلید با اشاره به دوران قرون وسطای اروپا گفت: این دوران مقارن زمانی بود که مسلمانان پرورش‌های علمی فراوانی یافته بودند و دانشمندان اسلامی در کنار مباحث اسلامی، پرورش پیدا می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون کتاب‌های فراوانی به دست غربی‌ها درباره تمدن اسلامی نوشته شده و اعترافات خوبی در این کتاب‌ها وجود دارد.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: برخی از نویسندگان غربی که دارای انصاف هستند نوشته‌اند که مسلمانان در چه حال بوده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: یک مستشرق فرانسوی نویسنده تاریخ تمدن اسلام درباره جنگ‌های صلیبی گفته که این جنگ‌ها 200 سال طول کشید و تمام دنیا در برابر آنها بسیج شد.
این مرجع تقلید عنوان کرد: این نویسنده در ادامه گفته پس از 200 سال که پس از چند نسل آمد و رفت و ادامه جنگ‌ها عاقبت بیت‌المقدس به دست مسلمانان باقی ماند و سپاه و جمعیت صلیبی شکست خوردند ولی مهم‌تر از بیت‌المقدس نصیب آنها شد و تمدن اسلامی را تا اندازه فراوانی فرا گرفتند و ما از این سابقه درخشان علمی برخورداریم.
وی تاکید کرد: بر اثر اشتباهاتی که دولتمردان و مردم کرده‌اند چراغ علم و دانش به صورت ثابت روشن نماند و به تدریج رو به ضعف رفت و اوضاع تغییر کرد و به ناچار علوم از غرب به شرق منتقل ‌شد.
مکارم‌شیرازی بیان کرد: دانشگاه‌ها در واقع به تقلید از غربی‌ها تاسیس شد و علوم از غرب وارد شد و دانشگاه‌های ما و علومی که به این دانشگاه‌ها منتقل شده رنگ غربی گرفت و این امر ضایعات فراوانی داشت.
وی به غرب‌زدگی برخی از فرهیختگان جامعه اشاره کرد و افزود: در دوران نوجوانی دبیری به تدریس می‌پرداخت که می‌گفت من بدبختی دارم که در شرق متولد شدم و آدم فرهیخته و دانشمندی خود را بدبخت می‌داند که در اروپا متولد نشده و من یقین دارم که مانند این افراد کم نیستند.
این مرجع تقلید با خطاب قرار دادن استادان بسیجی گفت: کاری سنگین بر دوش شما استادان بسیجی بوده و باید باقیمانده آثار منفی را از بین ببرید و دوباره اعتماد اسلامی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه دانش گمشده انسان با ایمان است، گفت: علم وطن ندارد و گمشده در دست هر فردی باشد از آن فرد گرفته می‌شود ولی باید فرهنگ غربی را از آن جدا کرد و فرهنگ اسلامی به آن زد و به صورت مبادله درآید.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: دانشجویان را باید متوجه سابقه تولید علم کنیم و تا زمانیکه استقلال فرهنگی، فکری، دانشگاهی و علوم انسانی پیدا نکنیم دانشگاه ما اسلام‌پسند نخواهد شد، آثار و عواقب خوبی نخواهد داشت و محصول آن به درد نظام اسلامی نمی‌خورد.
وی با اشاره به جامعه‌شناسی گفت: بخشی از جامعه‌شناسی برای دین و دانش است و محتوای آن این بود که آیا دین زاییده جهل بشر یا زاییده ترس بشر است که این مطلب می‌رساند که دین ساخته فکر بشر است و واقعیت ندارد و منشا آن منفی است.
این مرجع تقلید ادامه داد: این کتاب اگر در اختیار دانشجویی قرار گیرد این دانشجو آیا می‌تواند مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی به عهده گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مسئولیت شما این است که با جاسازی‌ها، فرهنگ مادی غرب را از علوم انسانی جدا کنید و ما نمی‌گوییم که یک شبه این جاسازی‌ها حذف شود.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: وظیفه سنگینی بر عهده دارید و هر زمان می‌شنوم بسیج اساتید دانشگاه لذت می‌برم و احساس می‌کنم در برابر یک عده از خودباخته‌ها، گروهی از استادان متعهد ایستاده‌اند و این ابتکار مطلوبی در دانشگاه است.
وی تاکید کرد: بسیج باید گسترش پیدا کند تا بتوانید تمام دانشگاه را تسخیر کنید و اگر دانشگاه‌ها اسلامی نشود آینده نظام و اسلام هر دو آینده روشنی نیست و اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود، آینده روشنی خواهد بود.
این مرجع تقلید عنوان داشت: ما باید حوزه‌ها را مجهز کنیم و شما باید به تجهیز دانشگاه‌ها بپردازید و در حال فعالیت هستیم تا طلاب به روز و آگاه به همه مسائل شوند و بتوانند مدیریت‌ها را در ابعاد مختلف داشته باشند.
وی یادآور شد: خداوند بشارت داده کسانی که تلاش خالصانه داشته باشند، آنها را کمک می‌کند و هدایت شما را خدا بیمه کرده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول