اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یکی از شاگردان علامه طباطبایی:

علامه طباطبایی بحق در اشاعه اسلام تلاش کرده است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله فیاضی گفت: علامه طباطبایی از کسانی بود که بحق برای علم سرمایه‌گذاری کردند و به عنوان یک وظیفه الهی در اشاعه و نشر علم و اسلام تلاش کردند.

علامه طباطبایی بحق در اشاعه اسلام تلاش کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله غلامرضا فیاضی ظهر امروز در همایش بزرگداشت سی‌امین سالگرد علامه سیدمحمد حسین طباطبایی اظهار داشت: فلسفه اسلامی ریشه در قبل از اسلام دارد، ولی از باب اینکه در اسلام سفارش شده علم را بیابید حتی اگر در چین باشد این علوم وارد اسلام شد و در راستای اهداف مقدس به آن پرداخته شد.
در ادامه عضو گروه عرفان مجمع حکمت اسلامی با اشاره به اینکه کاری که علامه طباطبایی کرد در زمان خود بی‌نظیر بود، بیان داشت: مسائلی که علامه طباطبایی به آنها پرداخته است به‌ویژه در کتاب رساله‌الولایه سعی شده که کار عقلانی باشد.
حجت‌الاسلام سید یدالله یزدان‌پناه با اشاره به اینکه دین آمده انسان را به ماورای طبیعت بکشاند، افزود: در همه دستورات دین این مساله آمده و دین انسان را آهسته آهسته آماده می‌کند تا وارد ماورای طبیعی شود.
یزدان‌پناه اضافه کرد: دین بدون خدا معنا ندارد و خدا مادی نیست و وقتی انسان با خدا اتصال پیدا می‌کند معنی آن این است که به ماورای طبیعت رفته است.
عضو گروه عرفان مجمع حکمت اسلامی با اشاره به اینکه حقیقت انسان در او نیست بلکه در خداست، تصریح کرد: علامه این موضوع را اثبات کرد که حد کمال انسان در فناست و هر چه در انسان است حقیقت او نیست بلکه در خداست و انسان اگر بخواهد به کمال برسد باید به خدا برسد.
وی با اشاره به اینکه با نفس جنگیدن از هنگام بلوغ تا لحظه مرگ است، اذعان داشت: وقتی نفس چیزی را می‌خواهد شریعت اجازه به آن نمی‌دهد و شریعت را اگر کسی درست نگاه کند همه چیز را تامین می‌کند البته برای رسیدن به آن باید ریاضت کشید و با نفس جنگید.
در این مراسم از اساتید حجت‌الاسلام زنجانی و شربیانی تجلیل شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول