اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعز یرات حکومتی گیلان خبر داد:

کشف 95 تن کالای قاچاق در آستارا

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: یک شرکت تجاری پس از وارد کردن 95 تن کالای قاچاق «سرشیر گرد اهرمی» و سندسازی جعلی قصد پرداخت تعرفه کمتری در گمرک آستارا را داشت که توسط بازرسان شناسایی و به 23 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

کشف 95 تن کالای قاچاق در آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا قشلاقی پیش از ظهر امروز در جلسه تعزیرات حکومتی استان از جریمه نقدی یک شرکت متخلف در گمرک آستارا خبر داد و اظهار داشت: این شرکت تجاری پس از اینکه 95 تن کالای قاچاق را وارد کرد قصد داشت با سندسازی جعلی و ارائه اسناد خلاف واقع تعرفه کمتری در گمرک آستارا پرداخت کند که شناسایی شده و در تعزیرات حکومتی این شهرستان به 23 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.
وی درباره جزئیات پرونده مذکور افزود: شرکت تجاری مورد نظر اقدام به وارد کردن 95 تن «سر شیر گرد اهرمی» با جنس روی کرده بود و برای کاهش عوارض گمرکی که می‌خواست به جای 40 درصد، 15 درصد عوارض پرداخت کند اقدام به جعل اسناد کالای مذکور کرد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان ادامه داد: این فرد اسناد جعلی را با عنوان پایه چدن و اتصالات لوله ارائه داد که توسط بازرسان گمرک آستارا شناسایی شد.
وی با اشاره به اینکه برای متهم مذکور پرونده تشکیل شد، اذعان داشت: با تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان آستارا ارجاع داده شد و مورد بررسی قرار گرفت.
قشلاقی اضافه کرد: رئیس شعبه ویژه قاچاق تعزیرات حکومتی آستارا با ثبت و انجام تشریفات قانونی اقدام به احضار متهمان پرونده و اخذ دفاعیات آنها کرد.
وی با بیان اینکه تخلفات مذکور از مصادیق بارز قاچاق تشخیص داده شد، خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی به ضبط کالای مکشوفه و پرداخت مبلغ 23 میلیارد و 863 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت حکم داد و پرونده درباره جعل اسناد و مدارک نیز با قرار عدم صلاحیت  به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.
این مسئول، همچنین از جریمه نقدی یک فروشگاه رایانه در انزلی که اقدام به گرانفروشی یک دستگاه لب‌تاپ به یکی از شهروندان کرده بود خبر داد و اظهار داشت: فروشنده متخلف در تعزیرات حکومتی این شهرستان به پرداخت جریمه 3 میلیون و 733 هزار ریال محکوم شد.
وی، توجه به اصل اخلاق را در تمام سازمان‌ها لازم‌الاجرا دانست و افزود: در مجموعه سازمان تعزیرات حکومتی که هدف آن جلوگیری از تعدی و اجحاف، خدمت به مردم، قشر مصرف کننده و برقراری عدالت اقتصادی است، پای‌بندی به ارزش‌های اخلاقی جایگاه رفیعی دارد.
قشلاقی، مقابله با گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، عدم اجرای تعهدات وارد کنندگان، نداشتن پروانه کسب، نداشتن پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی، فروش ارزی و ریالی، فروش اجباری، عدم اعلام موجودی کالا، قرار گرفتن کالا به طور عمده در اختیار اشخاص غیر واجد شرایط و... را از جمله وظایف و ماموریت‌های تعزیرات حکومتی استان برشمرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول