اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مربیان و داوران کشور؛

کمپ پاییزه هاپکیدو در رشت آغاز شد

خبرگزاری فارس: کمپ پاییزه و کارگاه آموزشی هاپکیدو ایران و خاورمیانه در دو گروه آقایان و بانوان با حضور مربیان و داوران سراسر کشور به مدت دو روز در رشت آغاز شد.

کمپ پاییزه هاپکیدو در رشت آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس انجمن هاپکیدو ایران صبح امروز در جریان آغاز کمپ دو روزه مذکور اظهار داشت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و حمایت از سبک‌های متمرکز در استان‌ها می‌توانیم صنعت توریسم در استان را گسترش دهیم.
محمدرضا هاشم‌پور افزود: کمپ پاییزه و کارگاه آموزشی شامل دوره‌های استاژ فنی، کلاس داوری درجه سه، مربیگری عملی درجه سه، دوره ممتحن درجه سه و دوره کمک‌های اولیه است که در انجمن هاپکیدو ایران و خاورمیانه در دو گروه آقایان و بانوان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این دوره در روزهای 26 و 27 آبان جاری در رشت برگزار می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه مرکزیت سبک هاپکیدو در ایران در گیلان متمرکز است، در این دوره تمام مربیان و داوران از سراسر کشور حضور دارند.
هاشم‌پور با بیان اینکه هفتمین دوره مسابقات هاپکیدو قهرمانی بانوان کشور در 20 و 21 بهمن در خراسان رضوی برگزار می‌شود، اذعان داشت: دوره‌های داوری، کلاس‌های توجیهی و آموزش داورهای جدید درجه سه برای آمادگی و حضور در یازدهمین دوره مسابقات هاپکیدو مردان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی نیز در 26 و 27 بهمن امسال در اصفهان برگزار می‌شود.
وی، هدف از برگزاری کلاس‌های دوره ممتحن آموزش را نحوه گرفتن آزمون توسط مربیان از هنرجویان که هر سال دو بار در کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد و ابراز داشت: در پایان دوره به مربیان گواهینامه‌های درجه A، B و C اهدا می‌شود که دارای شرایط خاص است.
این مسئول، هدف از برگزاری دوره استاژ فنی را ارتقا و بالا بردن اصول مربیگری، نحوه تدریس و فراگیری آخرین دستاورد‌های فنی مربیان در آکادمی مرکز سبک ذکر کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین کارگاه‌های آموزشی قابل ذکر، دوره کمک‌های اولیه است که هر فردی به آن نیاز دارد.
وی ادامه داد: در کمک‌های اولیه به صورت آماتور باید تمام افراد در آن شرکت کنند و حضور در دوره کمک‌های اولیه به صورت تخصصی برای مربیان الزامی است به ویژه در ورزش‌های رزمی که نیاز است یک مربی با علم کمک‌های اولیه آشنا باشد تا بتواند یک فرد آسیب دیده را مداوا کند.
هاشم‌پور با تاکید بر اینکه صنعت توریسم ورزش در گیلان باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و حمایت از سبک‌های متمرکز در استان‌ها می‌توانیم صنعت توریست‌پذیری را در استان گسترش دهیم که در توسعه اقتصادی جامعه موثر است.
وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط انجمن هاپکیدو ایران، یادآور شد: تاکنون 11 دوره مسابقات قهرمانی کشوری، دوره‌های مختلف مربیگری بین‌المللی و ملی با حضور آقایان و بانوان برگزار شده است.
رئیس انجمن هاپکیدو ایران اضافه کرد: از رویدادهای داخلی نیز برگزاری دو دوره مسابقات بین‌المللی هاپکیدو با عنوان جام دهه فجر با قهرمانی ایران در گیلان بوده است.
وی درباره فعالیت‌های آینده این انجمن، تصریح کرد: برگزاری مسابقات جهانی هاپکیدو در تیر ماه 91 در کشور لتونی، دوره‌های بین‌المللی داوری و مربیگری در کشور ترکیه و مسابقات آسیایی هاپکیدو در بهمن امسال با همکاری فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور در جزیره قشم از جمله برنامه‌های این انجمن است.
هاشم‌پور با اشاره به اینکه بیش از 50 کشور در دنیا در رشته هاپکیدو در قالب فدراسیون، انجمن و آکادمی‌های مختلف فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 14 استان کشور نمایندگی فعال داریم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول