اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

افزایش 119 درصدی سرقت اتومبیل در اصفهان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در هفت ماه گذشته در اصفهان، میزان سرقت اتومبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 119 درصد افزایش داشته است.

افزایش 119 درصدی سرقت اتومبیل در اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن کرمی ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از عملکرد هفت ماهه نیروی انتظامی پرداخت و اظهار داشت: یک میلیون و 362 هزار بار با 110 تماس گرفته شده که 21 درصد کاهش تماس از سال گذشته تاکنون داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه پنج تا شش درصد از تماس‌ها با 110 به طور میانگین مزاحمت‌ها است، افزود: 513 هزار عملیات پلیسی در طول این هفت ماه به غیر از راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها از طریق 110 صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در تماس مردمی با 197، 21 درصد افزایش انتقاد و 131 درصد افزایش تماس با این سامانه و 193 درصد پیشنهاد و 33 درصد تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی صورت گرفته است.
 
*‌ کاهش 10 درصدی کشته شدگان تصادفات درون شهری و برون شهری
وی با بیان اینکه کشته شدگان تصادفات درون شهری و برون شهری در اصفهان کاهش داشته است، ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده پزشکی قانونی، 12.2 کاهش فوت در برون شهر و 7.2 درصد فوت در درون شهر نسبت به دوره گذشته داشته‌ایم که در کل نسبت به دوره قبل در برون شهر و درون شهر 10 درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم.
کرمی در مورد پنج جرم خشن در استان اصفهان نزاع، درگیری، مفاسد اجتماعی و جرائم مالی و سرقت را هم‌رتبه برشمرد و گفت: نسبت به سال گذشته 8دهم درصد افزایش به ازای هر یک‌هزار نفر در این زمینه داشته‌ایم که نرخ جرم 13 درصد، نزاع و درگیری 9 درصد و مفاسد اجتماعی 21 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه جرائم خشن زیر یک نفر در هزار نفر اتفاق می‌افتد، افزود: شاخص نیروی انتظامی برای کشف جرائم 93 درصد است که تلاش می‌شود به این رقم برسیم.
 
*‌ سرقت اتومبیل همچنان بالاترین جرم سرقت در اصفهان است
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه 2هزار و 272 سرقت در این هفت ماهه در استان انجام شده است، ادامه داد: سرقت احشام 35 درصد، اماکن 106 درصد، جیب‌بری و کشف سرقت 42 درصد و سرقت اتومبیل 119 درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه صحبت‌های خود به طرح پیشگیری از جرم در حال اجرا اشاره کرد و گفت: طرح پیشگیری از جرائم اجتماعی به زودی رونمایی می‌شود، چرا که یکی از اهداف و سیاست پلیس حرکت به سمت پیشگیری است.
کرمی به انتشار 30 جلد کتاب در مورد جرائم اشاره کرد و افزود: بیش از 60 مورد انیمیشن نیز در مور کاهش جرائم ساخته شده است.
وی در آستانه ماه محرم به مباحث خرافه پرستی و علامت‌ها و کاروان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی در محل‌ها و مکان‌هایی که نیاز به کنترل باشد، وارد می‌شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه نشست‌های مشترکی با رؤسای هیئت‌های مذهبی داشته‌ایم، افزود: بسیاری از قمه زنی‌ها و نیز مظاهر مشهود خرافه‌پرستی به ویژه در خمینی شهر و زینبیه اصفهان کاهش یافته است.
وی با تاکید به اینکه در زمینه برقراری امنیت نیروی انتظامی با جلسات و نیز هیئت‌ها همراهی می‌کند، ادامه داد: حتی در زمینه برپایی کاروان‌های نمادین با برگزارکنندگان همکاری و نیز در برخی موارد تشویق به اجرا و راه‌اندازی کاروان به مناسبت‌های مذهبی دیگر هم شد.
کرمی با تاکید به اینکه اعمال خرافی در شهرستان‌ها سبب پاره‌ای از مشکلات می‌شود، افزود: حتی نیروی انتظامی امنیت افرادی که به تحکیم اعتقادات مردم کمک می‌کنند را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه برقراری این امنیت دخیل هستند، ادامه داد: در ماه رمضان و نیز محرم نیروی انتظامی بدون هیچ‌گونه انتظاری خود متولی برقراری امنیت شده‌ است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد انتشار برخی سی‌دی‌های قمه‌زنی و نظر روحانیت در این باره گفت: باید برای روشن شدن برخی مباحث اعتقادی، جلسات هم‌اندیشی با حضور جوانان دانشگاهی و نیز اساتید برگزار شود.
 
*‌ نیروی انتظامی آمادگی برگزاری تریبون آزاداندیشی مشکلات اجتماعی را دارد‌
کرمی همچنین از کاهش 20درصدی قمه‌زنی مشهود در ایام دهه محرم سال گذشته خبر داد و گفت: نیروی انتظامی آمادگی دارد که با حضور طیف‌های مختلف موافق و مخالف و نیز کارشناسان مختلف مسائل و مشکلات ویژه استان نظیر اختلاف نظر در مورد قمه‌زنی و سایر موارد را بررسی و فرهنگ‌سازی کند.
وی با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی فکری و مالی از این تریبون‌های آزاداندیشی افزود: از دستگاه‌های اجرایی خواهان مطالبه برگزاری تریبون‌های آزاداندیشی در اصفهان هستیم.‌
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول