اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در چهارمین جشنواره داستان‌نویسی کوتاه کودک و نوجوان؛

از 4 داستان‌نویس برتر فارس تقدیر شد

خبرگزاری فارس: در آیین پایانی جشنواره داستان‌نویسی کوتاه کودک و نوجوان فارس، از چهار داستان‌نویس برتر این استان تقدیر شد.

از 4 داستان‌نویس برتر فارس تقدیر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مهر، مهدی احمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره داستان‌نویسی کوتاه کودک و نوجوان فارس اظهار داشت: اهمیت داستان‌نویسی برای کودک و نوجوان این است که از روی میل و علاقه تصویرهای ذهنی و تجسم فکری را سمت و سو می‌دهد و کمک می‌کند که کودک سنت ادبیات داستانی را درک کند و گذشته را بفمهد و به بزرگسالان فرصت می‌دهد تا پای کودکان را به میدان تجربه‌های ادبی بکشانند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به منظور گسترش و تعالی هنر داستان‌نویسی در استان فارس چهارمین جشنواره داستان‌نویسی کوتاه کودک و نوجوان را در آبان ماه جاری برگزار کرد.
وی ادامه داد: این جشنواره با موضوعات آزاد برای مقطع سنی کودک و نوجوان، تخیل و رویا از نگاه کودک و نوجوان، جهان از دید کودک و نوجوان و کودک و نوجوان و آسیب‌های اجتماعی برای مقطع سنی بزرگسالان برگزار شد.
دبیر چهارمین جشنواره داستان‌نویسی کوتاه کودک و نوجوان فارس گفت: در این جشنواره که با استقبال خوب نویسندگان فارس همراه بود 63 اثر از 15 شهرستان فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال که در پایان با رای هیئت داوران از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.
در ادامه علی ثابت رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: رمز موفقیت یک نویسنده و اهل ادب به تعامل و ارتباط وی با مردم و اینکه به چه میزان می‌تواند دغدغه‌های جامعه را به یادگار بگذارد، بستگی دارد.
 وی با اشاره به اینکه کشور ما دارای مردمی با فرهنگی غنی است خطاب به نویسندگان اظهار داشت: ما منابع بسیاری برای نوشتن داریم و نباید داستان‌هایی را نوشت که هیچ ارتباطی با فرهنگ و نیازهای مردم ما ندارد.
ثابت افزود: در زمینه داستان کودک، ما با کودک ارتباط داریم اما این ارتباط و کانال دریچه‌های مختلفی دارد که گاهی اوقات برای کودک و گاهی اوقات برای بزرگسالان نوشته می‌شود، اما آنچه که مهم است در هر دو شکل ما نباید جهان کودک را فراموش کنیم.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سید حنان حسینی امام جمعه مهر نیز گفت: نوشتن، سخن کتبی ما بوده و اگر چه قلم به ظاهر کوچک است اما اساس زندگی بشر یعنی تعلیم و تربیت به وسیله این قلم رقم می‌خورد.
وی در ادامه خطاب به نویسندگان و اهل قلم بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با قلم و نوشتن وظیفه خود را انجام دهیم و این هنر را در مسیر صحیح به کار گیریم. 
حسینعلی حسین شیری فرماندار شهرستان مهر نیز گفت: نوشته‌ها و قلم‌ها، هم می‌توانند جامعه را به سمت انحراف سوق دهند و هم می‌توانند همین جامعه را به سمت پویایی و سودمندی هدایت کنند و اینجا است که داستان‌نویس باید به کمک تخیل و مستندات خود بر جامعه تاثیرگذار باشد.
حسین شیری نیاز اصلی این منطقه در حوزه ادبیات داستان‌نویسی، داستان‌نویسی بر مبنای علاقه و مستند برشمرد و تصریح کرد: از تمام نویسندگان و صاحبان قلم که در این زمینه‌ها فعالیت کنند به طور جدی حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول