اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مجری سند توسعه 5 ساله فیروزکوه خواستار شد:

مشارکت مدیران در تدوین سند توسعه فیروزکوه

خبرگزاری فارس: مجری سند توسعه پنج ساله شهرستان فیروزکوه گفت: همه مدیران دستگاه‏های اجرایی شهرستان فیروزکوه در زمینه تدوین سند توسعه این شهرستان مشارکت فعال داشته باشند.

مشارکت مدیران در تدوین سند توسعه فیروزکوه
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، تورج مجیبی ظهر امروز در کمیته برنامه‏ریزی استراتژیک شهرستان فیروزکوه که با حضور مدیران دستگاه‏های اجرایی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: انتظار ما این است که همه مدیران دستگاه‏های اجرایی در زمینه تدوین سند توسعه این شهرستان مشارکت فعال داشته باشند.
وی ادامه داد: این برنامه برای شناسایی فرصت‏ها، تهدیدها، قوت‏ها، ضعف‏ها و برنامه‏ریزی استراتژیک شهرستان فیروزکوه اجرایی می‏شود.
مجری سند توسعه پنج ساله شهرستان فیروزکوه که یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه نیز است، افزود: این برنامه به این منظور تدوین شده که همه ما به صورت یک شبکه و خانواده وابسته عمل کنیم و خود را یک دستگاه جدا ندانسته و به صورت انفرادی حرکت نکنیم.
مجیبی اضافه کرد: سازمان‏ها در عرصه جهانی امروز متفاوت‏تر از گذشته شده‏اند و در پذیرش تغییر و تحول مشتاق‏تر از قبل هستند.
وی با بیان اینکه امروز سازمان‏ها در واکنش به محیط انعطاف‏پذیر‏تر شده‏اند، افزود: این نکات ما را به این مهم وا می‏دارد که به اهمیت برنامه‏ریزی استراتژیک بپردازیم.
مجری سند توسعه پنج ساله شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: هر سازمان باید برای خودش یک برنامه‏ریزی پنج ساله داشته باشد و همچنین سازمان‏ها باید در تعامل با یکدیگر نیز یک برنامه پنج ساله برای خود تبیین کنند.
مجیبی گفت: ممکن است برخی از دستگاه‏های اجرایی برای خود یک سند مدون کرده باشند اما انتظار داریم که مدیران در مشارکت، تدوین و اجرای سند توسعه پنج ساله شهرستان فیروزکوه نهایت همکاری را با ما داشته باشند.
وی ادامه داد: شاید یکی از دلایلی که مدیران تمایلی به تدوین برنامه پنج ساله ندارند، نداشتن ثبات مدیریتی باشد که در این صورت مدیران انگیزه‏ای برای برنامه‏ریزی بلندمدت ندارند.
مجری سند توسعه پنج ساله شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: برنامه‏ریزی و مدیریت استراتژیک تا زمانی که تفکر استراتژیک وجود نداشته باشد، اتفاق نمی‏افتد.
مجیبی با اشاره به اینکه برای برنامه‏ریزی روش‏های مختلفی وجود دارد، افزود: برخی برنامه‏ریزی‏ها گذشته‏نگر، برخی حال‏نگر و برخی آینده‏نگر هستند.
وی با بیان اینکه برخی افراد استراتژیک را به عنوان هنر جنگ می‏دانند، افزود: استراتژی راه رسیدن به هدف است.
مجری سند توسعه پنج ساله شهرستان فیروزکوه ادامه داد: اگر برای شهرستان فیروزکوه برنامه‏ای داریم، مهم‏ترین آن باید مشخص کردن هدف باشد. تغییر و تحولات تکنولوژی و طولانی بودن برنامه‏ها زمینه‏هایی برای برنامه‏های استراتژیک هستند.
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد که چارچوبی را برای اجرای پروژه‏ها در نظر داشته باشیم، نخستین مرحله تعیین یک چشم‏انداز است.
مجری سند توسعه پنج ساله شهرستان فیروزکوه گفت: فرصت‏های بسیار زیادی هم‏اکنون در شهرستان فیروزکوه وجود دارد که به صورت بالقوه باقی است.ارزیابی عملکرد یکی از موضوعاتی است که سازمان‏ها باید در دستور کار خود داشته باشند.
وی اضافه کرد: مدیریت استراتژیک مزایای زیادی دارد که سبب ایجاد نظم، تفاهم، تعهد، برنامه‏ریزی غیرمتمرکز، مشارکت مالکیت در هدف، سودآوری بیشتر، عملکرد بالاتر، افزایش آگاهی‏ها و ... می‏شود.
مجری سند توسعه پنج ساله شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: همچنین افزایش بهره‏وری از دیگر مزایای مدیریت استراتژیک محسوب می‏شود.مقررات‏گذاری، هماهنگی ساختارهای بیرونی و درونی، ارائه گزارش عملکرد، اطلاع‏رسانی و ... از وظایف مدیریت شهری است.
وی تصریح کرد: از جمله وظایفی که برای مدیریت شهری در جهان معاصر مطالعه می‏کنند، شفافیت کارکرد مالی در تمام سطوح، وجود ضابطه‏های اخلاقی و ... است.
مجری سند توسعه پنج ساله شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: هدف مدیریت شهری دستیابی به برنامه‏ریزی است.
مجیبی خاطرنشان کرد: امروزه بحث مدیریت شهری نیاز به طراحی حکم‏روایی خوب دارد که مفهوم حکم‏روایی بسیار پیچیده است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول