اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مرکز تربیت معلم استان اردبیل:

ساختمان تربیت معلم توان پذیرش ۲۰۰۰ دانشجو را ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تربیت معلم استان اردبیل گفت: ساختمان فعلی مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی اردبیل پاسخگوی پذیرش دو هزار دانشجوی فرهنگی نیست.

ساختمان تربیت معلم توان پذیرش ۲۰۰۰ دانشجو را ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ناصر اسحاقی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: سقف پذیرش ما کمتر از 500 نفر بوده که با توجه به ظرفیت مرکز فعلی تربیت معلم علامه طباطبایی ما تا سال 94 سالانه قادر به پذیرش 500 دانشجو به صورت متمرکز را نداریم.
وی اضافه کرد: هم اکنون ساختمان فرسوده و کهنه مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی اردبیل و همچنین تربیت معلم بنت‌الهدی با داشتن شرایط خاص امکان تبدیل شدن به دانشگاه فرهنگیان را ندارد و باید در یک فضای مناسب‌تر این دانشگاه راه‌اندازی شده و ظرفیت تحصیل فرهنگیان به عنوان نخبگان جامعه فراهم شود.
این مسئول از فعال بودن مرکز تربیت معلم آزادگان نیز خبر داد و افزود: هم اکنون در این مرکز در قالب دو کلاس دانشجویان مرکز تربیت معلم تحصیل می‌کنند و ما توانسته‌ایم این مرکز را فعال و سرپا نگهداریم.
اسحاقی اضافه کرد: ما از سال 79 تا کنون از طریق مرکز تربیت معلم اردبیل بیش از شش هزار معلم تحصیلکرده و تربیت یافته در این مرکز را تحویل آموزش و پرورش دادیم و هدف و قصد ما نیز تقویت و احیای مراکز تربیت معلم با لحاظ کردن تربیت نیروها در مقطع کارشناسی است.
 
تبدیل مدرسه به دانشگاه فرهنگیان صحیح نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز تربیت معلم  دخترانه بنت‌الهدی استان اردبیل نیز در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: تبدیل فضای مدرسه به دانشگاه فرهنگیان در شان و شوکت معلمان ما نیست و باید فضای مناسب‌تر برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد.
مریم متکلم اضافه کرد: ما هم اکنون در قالب شش کلاس درس بدون داشتن فضای آزمایشگاهی، خوابگاه و سالن‌های چند منظوره برای ورزش دختران در حال ارائه خدمات هستیم که در چند سال اخیر نیز به دلیل جذب نشدن دانشجو نتوانسته‌ایم نیرویی را به صورت معلم رسمی تربیت و تحویل آموزش و پرورش دهیم.
وی ادامه داد: شایسته نیست ما یک محیط و فضای مدرسه را که با تیپ و ساختار مشخص احداث شده است به مرکز تربیت معلم و یا دانشگاه فرهنگیان تبدیل وضعیت دهیم و بعید به نظر می‌رسد کارشناسان ارزیابی کننده دانشگاه جامع فرهنگیان نیز به چنین فضاهایی که هم اکنون دانشجویان مرکز تریبت معلم تحصیل می‌کنند امکان برپایی دانشگاه‌های کارشناسی و کارشناسی بالاتر را بدهد.
رئیس مرکز تربیت معلم دخترانه بنت‌الهدی استان اردبیل در ادامه سخنان خود پیشنهاد کرد؛ تا در یک فضای مناسب مجوز احداث دانشگاه جامع فرهنگیان برای دختران و پسران صادر شود تا آنها بتوانند در شرایطی مطلوب‌تر به ادامه تحصیل بپردازند.
 
بنای تربیت معلم اردبیل تا 25 سال جوابگو است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در این جلسه با بیان اینکه فضای تربیت معلم علامه طباطبایی اردبیل تا 25 سال دیگر جوابگوی نیازهای آموزشی است، اظهار داشت: این ساختمان در سه طبقه در سال 1350 به بهره‌برداری رسیده و مهندسان ایتالیایی به شکل صنعتی‌سازی و سبک اقدام به احداث این ساختمان کردند.
یاور وحدتی‌پور اضافه کرد: به دلیل استفاده و بهره‌برداری‌های غلط از این مجموعه فضا محدود به نظر می‌رسد در حالی که طبقه دوم این ساختمان به عنوان مکان آموزشی ظرفیت پاسخگویی به 500 دانشجو را نیز دارد.
وی گفت: اگر ساختمان مورد تخریب قرار نگیرد تا 25 سال آینده می‌توان در این فضا به امر آموزش و تربیت نیرو اقدام کرد.
این مسئول در ادامه سخنان خود خواستار برگزاری جلسه هماهنگی با استاندار اردبیل به صورت سه جانبه همراه با مدیرکل آموزش و پرورش برای بررسی و حل مشکلات کمبود فضاهای آموزشی و وقت خواستن از وزیر و مسئولان کشوری برای حل این معضل شد.
وحدتی‌پور در پایان سخنان خود بیان داشت: هر چند در سال‌های گذشته این استان در بحث تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس و جذب اعتبارات موفق عمل نکرده است اما با عنایت مسئولان استانی به جد دنبال آن هستیم تا با تخصیص اعتبار بیشتر این مشکلات را به حداقل برسانیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول