اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار اردبیل:

مراکز تربیت معلم احیا شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در کنار راه‌‌‌اندازی دانشگاه فرهنگیان باید مراکز تربیت معلم نیز احیا شود.

مراکز تربیت معلم احیا شود
سید حسین صابری در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: فعالیت دانشسراها و تربیت معلم در گذشته سبب شده تا معلمانی آشنا به شیوه‌‌های تدریس و الگوهای شایسته در امر تعلیم و تربیت، پرورش یافته و تحویل آموزش و پرورش شود.
این مسئول ادامه داد: در کنار سر پا نگهداشتن مراکز تربیت معلم، پسران و دختران و جلوگیری از تعطیل شدن آنها باید به فکر راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان بود که در این زمینه ما از احداث، تعمیر و تجهیز مراکز تربیت معلم و حتی ساخت ساختمان جدید حمایت می‌کنیم.
استاندار اردبیل گفت: از محل تخریب و بازسازی در همان محل تربیت معلم علامه طباطبایی و بنت‌الهدی باید مجموعه‌هایی راه‌اندازی شود تا معلمان بتوانند از آموزش‌های مستمر و ادامه تحصیل استفاده کنند.
صابری تصریح کرد: ما هیچ گونه مشکلی در تزریق اعتبار و پیگیری موضوع تخصیص اعتبار از محل تخریب و بازسازی نمی‌بینیم به طوری که معتقدیم در فضای موجود مراکز تربیت معلم همچنان می‌توان به تربیت نیرو اقدام کرد.
 
50 درصد کلاس‌های جبرانی تعطیلی زمستانی برگزار شود
استاندار اردبیل گفت: 50 درصد کلاس‌های جبرانی تعطیلی زمستانی در استان اردبیل برگزار شود.
وی با انتقاد از برخی تفویض اختیارات در حوزه مدیریت ابراز داشت: در بسیاری از موضوعات مدیریتی تفویض اختیار بی‌معناست به طوری که در تعطیلی مدارس نیز نباید از این موضوع استفاده کرد.
صابری تصریح کرد: در تعطیلی مدارس باید در نهایت امر مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل و استاندار با هماهنگی و تعامل با یکدیگر تعطیلی‌های احتمالی را به دلیل بارش برف و سرد بودن هوا اعلام کنند که در این زمینه شایسته است کلاس‌های جبرانی نیز با ظرفیت 50 درصدی برگزار شود.

در توزیع اعتبارات فرهنگی استاندار دخالتی نداشته است
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما کوچک‌ترین دخالتی در توزیع اعتبارات فرهنگی استان نداشته‌ایم، گفت: با وجود توزیع اعتبارات استانی در سال گذشته امسال ما هیچگونه دخالتی را در توزیع اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی نداشته‌ایم.
وی ادامه داد: این اعتبارات در 11 محور بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم و توزیع شده و ما تنها سعی کردیم با درخواست از تعدادی از مجموعه‌های اداری و دستگاه‌های اجرایی آنها را ترغیب و تشویق به برنامه‌های متنوع فرهنگی کنیم.
صابری بیان داشت: هیچگونه توصیه‌ای را نمی‌توان در هزینه‌‌کرد این اعتبارات انجام داد چرا که دستگاه‌های اجرایی با محورهای مشخص شده از این اعتبار استفاده می‌کنند.
استاندار اردبیل اظهار داشت: برای حل مشکل کاربری فضای اداری اداره کل آموزش و پرورش و به حداقل رساندن جریمه ماده 100، شهرداری رایزنی‌ها و مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد.
وی گفت: باید از طریق کمیسیون ماده 100 و همچنین تجدید نظر این موضوع را پیگیری کنیم تا بتوانیم با در نظر گرفتن راهکار مناسب مشکل را برطرف و جریمه را به حداقل برسانیم.  
صابری گفت: در حوزه تخریب و بازسازی مدارس و مقاوم‌سازی، در گذشته به استان اردبیل ظلم شده و ما در سفرهای استانی رئیس جمهور خواسته‌ایم تا اعتبار بیشتری را در این زمینه به استان اختصاص دهند تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.
این مسئول همچنین خواستار احداث مدرسه و فضاهای آموزشی در مجتمع‌های مسکونی مهر شد.
وی اظهار داشت: در این زمینه رئیس جمهور قول داده اعتباری را به استان اختصاص دهد تا در مجتمع‌های مسکونی مهر شاهد احداث مدرسه باشیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول