اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مشاور وزیر بهداشت خبر داد:

دستیابی به عدد ایده‌آل جراح مغز و اعصاب در کشور

خبرگزاری فارس: مشاور سلامت وزیر بهداشت گفت: برای هر 250 هزار نفر جمعیت یک جراح مغز و اعصاب نیاز است که به عدد استاندارد بین‌المللی دست یافته‌ایم.

دستیابی به عدد ایده‌آل جراح مغز و اعصاب در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمود رضا طباطبایی ظهر امروز در یازدهمین کنگره ملی مغز و اعصاب کودکان در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) با اشاره به اینکه از هر 100 هزار نفر جمعیت 10 تا 12 نفر گرفتار به این موضوع هستند، اظهار داشت: مغز المان مهمی است و این بخش از دانش پزشکی دارای جایگاه مهمی است.
طباطبایی تصریح کرد:600 هزار متخصص جراح مغز و اعصاب آموزش دیده عالی در کشور داریم.
وی یادآور شد: برگزاری این کنگره در مرحله نخست برای تبادل نظر استادان این عرصه و ارائه مجموعه فعالیت‌های یکسال گذشته در تحقیقات و نوآوری است.
این مسئول ابراز داشت: با توجه به امکانات و دسترسی به شبکه‌های علمی دنیا، محدودیتی برای دستیابی به علوم نداریم.
طباطبایی ادامه داد: با تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور و افزایش رشته‌های تخصصی مردم ما امکان دستیابی به بهترین شرایط درمان را پیدا می‌کنند گرچه که ممکن است تا نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داشته باشیم.
این استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: سلامت را نمی‌توان با عدد و رقم سنجید و هر اندازه به این مقوله توجه کنیم باز هم کم است.
وی با بیان اینکه در سال 57 مجموعه استان‌های شمالی یک پزشک مغز و اعصاب نداشت، گفت: اکنون مازندران بیش از 50 جراح مغز و اعصاب دارد که علاوه بر مرکز استان در سایر شهرها هم مشغول به فعالیت هستند.
طباطبایی با اشاره به اینکه در آن برهه یک جراح مغز و اعصاب کودکان در کشور نداشتیم، یادآور شد: در سال 61 با ورود غفرانی به کشور (بنیانگذار رشته مغز و اعصاب کودکان کشور) این رشته پایه‌گذاری  و از سال 67 هم آموزش آغاز شد.
این مسئول با بیان اینکه طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: زیر 20 سال کودک محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: 60 درصد از جمعیت ما معادل 40 میلیون نفر کودک و جوان هستند و می‌طلبد که به عنوان آینده سازان فردا ، بیشتر به سلامت این گروه توجه کنیم.
طباطبایی با اشاره به اینکه هدف ما افزایش آگاهی عموم مردم است، گفت: مردم با مراجعه به موقع، درمان سریع را دریافت خواهد کرد و خانواده‌ها نباید با مشاهده علائم بیماری، بیماری را سهل پندارند.
وی عنوان کرد: با تشخیص به موقع می‌توان جلوی عوارض بیماری را گرفت و جمعیت جوان کشور را سالم نگه داشت.
مشاور سلامت وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دور شدن از مبانی الهی ، دور شدن از همبستگی‌های اجتماعی و ورود عوامل خطرزا مانند اعتیاد، بیکاری، مسائل ترافیکی و آلودگی‌های صوتی و اجتماعی سلامت جامعه را با خطر مواجه کرده، متذکر شد: از نظر جامعه جهانی، سلامت به معنای صرف سلامت فیزیکی نیست بلکه سلامت به معنای سلامت فکری، روحی، جسمی و اجتماعی است.
این مسئول در پایان اذعان داشت: 75 درصد از عوامل خطرزای سلامت خارج از تشکیلات بهداشت و درمان هستند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول