اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

رهبری پرچمدار مکتب اهل‌بیت هستند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: فقها، مراجع تقلید و رهبری نظام در حال حاضر پرچمداران مکتب ائمه اطهار(ع) هستند.

رهبری پرچمدار مکتب اهل‌بیت هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌محمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسولان امور اصناف، ادارات و صنعت و تجارت و نیز فرماندهان بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه همه انسان‌ها زیر سایه ولایت خدا و ائمه معصومین(ع) قرار دارند، اظهار کرد: در طول تاریخ روزی نبوده آفتاب بر زمین طلوع کند اما حق و باطل در مبارزه با هم نباشند.
وی افزود: دشمن همواره در کمینگاه‌های مختلف برای گرفتن ارزش‌های دینی انسان حضور دارد زیرا شیطان از روز ازل قسم خورده است که تمام بندگان را به گمراهی بکشاند و بر روی قسم خود نیز استوار است.
این مرجع تقلید با اشاره به بیداری شیطان در همه حال خاطرنشان کرد: ابلیس حتی در خواب نیز به سراغ انسان می‌آید و خداوند در قرآن بر روی این مسئله تاکید کرده است که شیطان دشمن بشریت بوده و موجب فریب آدم و حوا شد.
وی با طرح این پرسش که چرا شیطان چنین اعمالی انجام می‌دهد، گفت: خداوند او را از درگاه خود راند به همین دلیل شیطان به عدالت خدا اشاره کرد و از او در مورد نتیجه 6 هزار سال عبادت خود سؤال کرد، خداوند نیز در پاسخ به او فرمود که درخواست خود را مطرح کند.
‌علوی‌گرگانی افزود: گفته می‌شود که اگر شیطان تقاضای بخشش می‌کرد مورد پذیرش خداوند قرار می‌گرفت اما او درخواست کرد که تا قیامت فرصت یابد تا انسان را فریب دهد زیرا تخم کینه در دل او کاشته شده بود.
وی با اشاره به درخواست‌های دیگر شیطان از خدا ابراز کرد: او خواستار این مسئله بود که در راه فریب بشریت، انسان‌ها او را نبینند اما او قادر به دیدن آنها باشد و از راه رگ‌ها به دل او راه یابد.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در حال حاضر پیروان شیطان بسیار زیاد هستند و آنچنان که دیده می‌شود در مراکز فساد جمعیت بسیاری حاضر هستند زیرا دنیاطلبان هیچگاه از این اعمال سیر نمی‌شوند و این از صفات دوزخ است که هیچ زمانی از فرو بردن جهنمیان در آتش سیر نخواهد شد.
وی داشتن ولایت را موجب سعادت انسان دانست و افزود: اگر ولایت وجود نداشت مردم هیچ چیزی نداشتند آنچنان که وجود ائمه اطهار(ع) سبب به وجود آمدن احکام دینی شدند.
علوی‌گرگانی با بیان اینکه اهل بیت(ع) همگی فرزندان پیامبر اکرم(ص) هستند، گفت: فقها، مراجع تقلید و رهبری نظام در حال حاضر پرچم‌داران مکتب ائمه اطهار(ع) هستند.
وی به مسئله امامت اشاره و اظهار کرد: حضرت علی(ع) در پاسخ کسانی که دلیل امامت ایشان را می‌پرسیدند به آنها می‌گفت که این ارثی از جد بزرگوارشان، حضرت ابراهیم(ع) است و اکنون علم آن حضرت در اختیار امیرالمومنین(ع) قرار گرفته است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول