اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست شیلات جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای تولید 50 تن ماهی خاویاری در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از برنامه‌ریزی برای تولید 50 تن ماهی خاویاری در استان تا سال 94 خبر داد.

برنامه‌ریزی برای تولید 50 تن ماهی خاویاری در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد صمدزاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان برای افزایش تولید ماهیان خاویاری خبر داد و گفت: برای سال‌جاری تولید 1.5 تن و تا پایان برنامه پنجم توسعه در سال 1394 تولید 50 تن ماهی خاویاری برنامه‌ریزی شده است.
وی از برنامه افزایش تولید ماهی خوراکی در استان تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و با اشاره به اینکه سال گذشته در 388 مزرعه ماهی استان 3 هزار و 758 تن ماهی تولید شد، گفت: در افق چشم انداز توسعه، تولید 6 هزار تن ماهی پیش‌بینی شده است.
صمدزاده، برنامه تولید ماهیان زینتی را برای سال‌جاری 2 میلیون و 700 هزار قطعه اعلام کرد و ادامه داد: این میزان تا پایان برنامه توسعه پنجم به 4 میلیون قطعه خواهد رسید.
وی همچنین از افزایش مصرف سرانه ماهی در استان از 4.5 کیلوگرم به شش کیلوگرم تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: با بالا بردن آگاهی‌های عمومی در خصوص فواید مصرف ماهی درصدد افزایش مصرف ماهی در جامعه هستیم.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی ظرفیت فرآوری محصولات آبزی پروری را در دو واحد فرآوری استان، یک‌هزار تن اعلام کرد و گفت: با ایجاد واحدهای جدید این ظرفیت افزایش می‌یابد.
صمدزاده، فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه آبزی پروری، ساماندهی تشکل‌های موجود و ارتقای بهره‌وری شیلات را از اهداف برنامه‌ریزی شده سازمان برشمرده و افزود: مطالعات لازم برای پرورش ماهیان زینتی در پارک بزرگ تبریز، ایجاد مزرعه الگویی در دانشگاه مراغه و مجتمع آموزشی شهید سرداری جهاد کشاورزی و افزایش مکانیزاسیون کشاورزی از طرح‌های شاخص در حال اجرا در استان هستند.
وی همچنین از مطالعه صورت گرفته در خصوص مکان‌یابی حفر 300 حلقه چاه در حاشیه رود ارس با انتظار تولید 3 هزار تن ماهی در مجموع و ماهی‌دار کردن 700 استخر دو منظوره کشاورزی با انتظار تولید 3 هزار و 500 تن ماهی در سال خبر داد و ادامه داد: مطالعات احداث بازارچه مدرن و استاندارد ویژه عرضه محصولات آبزی پروری در تبریز انجام شده و موضوع راه‌اندازی آن با مدیریت امور سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز در حال مذاکره و پیگیری است و در کنار این بازارچه رستورانی هم به منظور عرضه غذاهای دریایی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول