اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کاشت کلزا در مزارع هرمزگان آغاز شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز کشت کلزا از اوایل آذر ماه در استان خبر داد.

کاشت کلزا در مزارع هرمزگان آغاز شد
طهماسب غلامپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: در سال زراعی جاری 750 هکتار از اراضی استان به کشت این محصول اختصاص می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت 800 تن کلزا برداشت شود.
وی ادامه داد: سطح زیر کشت و برداشت کلزای استان در سال گذشته، 710 هکتار بود که از این مقدار 680 هکتار آن در منطقه زیارتعلی رودان کاشته شد و از این سطح 720 تن کلزا برداشت شد.
سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: بیشتر این تولید تحت عنوان خرید تضمینی تحویل سازمان تعاون روستایی قرار گرفت و مابقی آن نیز توسط کشاورزان به سایر استان‌ها حمل شد.
غلامپور همچنین در خصوص فصل کشت کلزا نیز بیان کرد: محصول کلزا از ابتدای آبان تا اواخر آذر ماه کشت می‌شود و زمان برداشت آن نیز از نیمه دوم فروردین آغاز  و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.
یادآور می‌شود گیاه کلزا به عنوان یک گیاه مناسب روغنی برای کشت در شرایط آب و هوایی کشور مورد توجه قرار گرفته و با توجه به شرایط دما و رطوبت، کاشت پاییزه این گیاه در اغلب نقاط استان به راحتی امکان‌پذیر است.
روغن دانه ارقام خوراکی کلزا دارای کیفیت بسیار مطلوب است که در نهایت پس از استحصال روغن، کنجاله باقیمانده سرشار از پروتیئن بوده و برای استفاده در تغذیه دام مناسب است.
ویژگی‌های گیاه کلزا و سازگاری آن با شرایط مختلف آب و هوایی اهمیت این محصول را بیشتر کرده و به عنوان نقطه امیدی برای تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور به شمار می‌آید.
کلزا می‌تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول