اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر‌کل ارشاد‌ استان کرمانشاه:

آیت‌الله نجومی در قلب مردم کرمانشاه جا دارد‌

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مرحوم آیت‌الله سید‌مرتضی نجومی در قلب مردم کرمانشاه قرار دارد.

آیت‌الله نجومی در قلب مردم کرمانشاه جا دارد‌
حجت‌الاسلام محمد آفتابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله سید‌مرتضی نجومی شخصیت بسیار والایی داشتند و مردم کرمانشاه همگی مجذوب وی بودند.
وی افزود: مرحوم آیت‌الله نجومی علاوه بر اینکه عالمی برجسته و فقیهی وارسته بودند، هنرمندی چیره‌دست در زمینه خط ثلث نیز بود.
مدیر‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله نجومی عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله نجومی در قلب مردم کرمانشاه جا دارد.
آفتابی به خاطرات دوران شاگردی در محضر آیت‌الله نجومی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله نجومی در علوم فقهی و در مباحث هنری، استادی خبره و آموزگاری مهربان بود.
وی آیت‌الله نجومی را مردی ساده زیست و قانع دانست و تصریح کرد: ایشان در عین اینکه بزرگ شهر بودند، ساده زیستی را پیشه خود کرده بود و در تقوا و پرهیزگاری، زبانزد خاص و عام بود.
مدیر‌کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به استان کرمانشاه به مقام علمی، هنری رفیع آیت‌الله نجومی اشاره کردند و ایشان را قله رفیع هنری کرمانشاه دانستند.
این مقام فرهنگی خاطرنشان کرد: همه باید شخصیت این عالم وارسته و چهره ماندگار جهان اسلام را ارج نهند.
وی از جوانان خواست از زندگی اجتماعی و فردی مرحوم آیت‌الله نجومی الگو‌برداری کنند، این سعادت بزرگی برای ماست که ایشان را برای جوانان کرمانشاه، با افتخار الگو کنیم.
شایان ذکر است، اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، پیرو فرمایش مقام معظم رهبری، ماه آینده همایش بزرگداشت سه عالم روحانی برجسته کرمانشاهی، از جمله مرحوم آیت‌الله سید‌مرتضی نجومی را برگزار می‌کند.
گفتنی‌است، علامه فاضل آیت‌الله سید‌مرتضی حسینی نجومی هنرمندی فرزانه و شناخته شده در جهان اسلام، مفسری بزرگ در حوزه قرآن و کلام و از چهره‌های ماندگار کشور بود که پس از عمری تلاش و کوشش در عرصه تبلیغ دین و معنویت و تربیت فضلا و طلاب و هنرمندان شاخص، انتشار و تألیف کتب و تفاسیر مختلف آبان‌ ماه سال 88 در سن 81 سالگی در کرمانشاه به رحمت ایزدی پیوست که متعاقب آن رهبر معظم انقلاب، روئسای سه‌ قوه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت این حوزه و بسیاری از شخصیت‌های ممتاز کشوری و بین‌المللی با پیام‌های تسلیتی این مصیبت را به مردم کرمانشاه تعزیت گفتند و در استان کرمانشاه یک روز تعطیل و سه روز عزای عمومی اعلام شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول