اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با عید سعید غدیرخم؛

مزار شهدای سادات عطرافشانی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با عید سعید غدیرخم مزار شهدای سید گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با حضور فرزند شهید صیاد‌شیرازی و جمعی از فرزندان شهدا عطر‌افشانی شد.

مزار شهدای سادات عطرافشانی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش مزار شهدای سید گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با حضور فرزند شهید صیاد شیرازی و جمعی از فرزندان شهدا عطر افشانی شد.
پسران شهدا در روز عید غدیر‌خم در سالن دعای ندبه بهشت زهرا (س) گرد‌هم جمع شده و با بستن عقد اخوت میان یکدیگر، سنت حسنه‌ای که میان پدرانشان مرسوم بود را احیاء کردند.
این مراسم با قرائت دعای ندبه آغاز ‌شد و پس از آن، برنامه با مدح و منقبت حضرت امیرالمومنین (ع) ادامه یافت.
در پایان این مراسم نیز پسران شهدا در جوار مزار شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی با یکدیگر عقد اخوت بستند.
پس از این مراسم نیز پسران شهدا به زیارت قبور مطهر شهدای سادات بهشت زهرا (س) مشرف شده و مزار شهدای سید از جمله سید‌احمد پلارک، سیدمحمد سیدحسینی و‌... را عطر‌افشانی کردند.
فرزندان شهدا و امت حزب‌الله و ولایی ایران اسلامی با حضور بر سر مزار شهدا بار دیگر با آرمان‌های امام، شهدا و رهبری تجدید میثاق کرده و عهد خودشان را در راستای پیروی و ادامه دادن راه امام و شهدا و رهبری را تکرار کردند.
در فرهنگ اسلامی، منظور از «عقد اخوت» جاری کردن صیغه‌ برادری بین دو نفر است که به واسطه‌ آن عهد و میثاقی ویژه بر رعایت حقوق برادری میان ایشان استوار می‌شود.
جشن ملی برادری همزمان با جشن‌های عید سعید غدیر‌خم در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود و طی آن بین اقشار مختلف مردم عقد اخوت برقرار شد.
مراسم عقد اخوت میان فرزندان شهدا نیز با همکاری ستاد شاهد ترویج فرهنگ برادری و اداره فرهنگی گلزار شهدای تهران وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران برگزار شد.
در این روز مبارک میان آیت‌الله خزعلی و حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی و نیز بسیاری از بزرگان کشور، اعم از مسئولان کشوری و لشکری عقد اخوت خواندند.
رئیس ستاد شاهد ترویج فرهنگ برادری و فرزند ارشد شهید شاه آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس احیای این سنت حسنه را موجب ایجاد همدلی و اتحاد میان اقشار مختلف جامعه، به ویژه پسران معزز شهدا عنوان کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول