اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای تحقق اهداف نقشه جامع توسعه شهری کردستان؛

ساماندهی شهرک‌های اقماری شهرهای کردستان الزامی است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: برای تحقق اهداف نقشه جامع توسعه شهری استان و بهبود خدمات شهری، ساماندهی شهرک‌های اقماری الزامیست.

ساماندهی شهرک‌های اقماری شهرهای کردستان الزامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی عصر امروز در جلسه کارگروه زیربنایی استان کردستان در سنندج‌ اظهار داشت: شهرک‌های ایجاد شده در حاشیه شهرهای استان بسترساز مشکلات است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: باید براساس یک برنامه‌ریزی مدون ضمن ممانعت از توسعه بیشتر این مناطق و جلوگیری از ایجاد موارد مشابه در سایر شهرهای استان، برای همیشه این مشکل را برطرف نماییم.
وی تصریح کرد: افزایش شاخص‌های جامع خدماتی، بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان و برقراری عدالت اجتماعی بدون توجه به مسائل حاشیه شهرها و شهرک‌های اقماری امکان‌پذیر نیست بنابراین باید رفع مشکلات این مناطق به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
نوسودی با بیان اینکه نباید با این مسئله به صورت احساسی برخورد شود، اضافه کرد: در این راستا لازم است با انجام کارهای کارشناسی نیازهای اساسی این مناطق را شناسایی و موجبات برخورداری ساکنان این نواحی از امکامات زیربنایی را مهیا کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان حرکت به سوی پیشرفت و آبادانی، همسو با اولویت‌های طرح جامع توسعه کلان استان را خواستار شد.
به گفته وی، اگر مردم و مسئولان با همکاری هم  و با تدوین برنامه‌ای هماهنگ به منظور تحقق اهداف سند توسعه استان گام برندارند در آینده معضلات بسیاری دامنگیر مناطق شهری استان خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان گفت: هم‌اکنون بیش از 10 هزار واحد مسکونی غیرقانونی در نواحی حاشیه‌ای برخی شهرهای استان از قبیل مریوان و سقز ساخته شده که ضروریست برای ساماندهی این واحدها و برخورد با افراد خاطی اقدامات اساسی صورت گیرد.
نوسودی با اشاره به معضلات و مشکلات موجود در مسیر توسعه شهری استان، عنوان کرد: به طور قطع رسیدن به یک وضعیت مناسب، پایدار و در خور شأن و منزلت مردم استان، نیاز به همکاری و همدلی همه مسئولان اجرایی دارد.
وی همچنین تسریع در برنامه‌های عمرانی و کاهش مدت زمان اجرای طرح‌ها را موجب جلب رضایت مردم و مشارکت بیشتر آنان در طرح‌های زیربنایی دانست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در پایان عدم ساماندهی و نظارت بر تخلیه نخاله ساختمانی در حاشیه شهرها، جمع‌آوری و دفع  غیربهداشتی و نامناسب زباله‌های خانگی و زباله معابر شهری به همراه توسعه حاشیه‌نشینی در شهرها را از عمده‌ترین مشکلات و چالش‌های فراروی توصیف و خواستار رسیدگی سریع‌تر مسئولان به این موارد شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول