اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس؛

کتاب اسلام در آمریکا ترجمه و منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «اسلام در آمریکا» نوشته جین آی. اسمیت از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی ترجمه و چاپ شد.

کتاب اسلام در آمریکا ترجمه و منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، کتاب اسلام در آمریکا نوشته جین آی. اسمیت توسط سیدمحمد حسینی ابریشمی، عضو گروه ترجمه زبان‌های اروپایی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی ترجمه و توسط این بنیاد چاپ شد.
در این گزارش آمده است، مسلمانان در غرب و در ایالات متحده در حاشیه نیستند، بلکه هر روز آنان بیش از پیش در بخش‌های مختلفی مشهود می‌باشند. جمعیت اسلامی آمریکا با نگاه به آینده نزدیک با بسیاری از سؤالات مواجه خواهد شد در نتیجه مسلمانان نیازمند منابعی برای پاسخگویی به سؤالات خود هستند.
ناشر این کتاب اظهار داشته است که اسلام بخشی از آمریکا شده است و مسلمانان نیز بخش روبه رشد و بسیار مهم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و آمریکایی‌های غیر مسلمان دیگر نمی‌توانند به اسلام به عنوان یک دین بیگانه و یا حتی شرقی نگاه کنند.
این گزارش یادآور می‌شود، نویسنده این کتاب مسیحی است و وی از همه فرقه‌های اسلامی فعال در آمریکا با حسین نیت و احترام یاد کرده است.

*کتاب «خانواده در پرتو قرآن و سنت» چاپ شد
کتاب خانواده در پرتو قرآن و سنت، توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی، به چاپ رسید.
کتاب خانواده در پرتو قرآن و سنت برگردان و تلخیص شده توسط حمید رضا آژیر، مترجم بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و زیر نظر دکتر محمد هادی عبدخدایی توسط این بنیاد منتشر و چاپ شد.
این گزارش می‌افزاید، این کتاب در 15 فصل به موضوعاتی نظیر تشویق بر ازدواج و تشکیل خانواده، خواستگاری، گزینش همسر، عقد  و... پرداخته است.
پدیدآورندگان این کتاب مرحوم استاد کاظم مدیر شانه‌چی، عبدالحسین انصاری، سید عبدالحسین بهبانی، مرتضی چلویی دارابی، زین العابدین خراسانی، محمد حسن زبری و محمد رضا سیبویه هستند.

*کتاب «اسلام و خشونت» ترجمه و چاپ شد
کتاب «اسلام و خشونت» با محوریت «نگاهی نو به پدیده تکفیر» توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی ترجمه و منتشر شد.
کتاب اسلام و خشونت نوشته حسین احمد توسط موسی دانش، مترجم بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی ترجمه و از سوی این بنیاد به چاپ رسید. محور اصلی این کتاب، نگاهی نو به پدیده تکفیر است.
این کتاب در پنج فصل با عنوان‌های اصول و معیارها، خاستگاه‌های تکفیر، برخی ویژگی‌های تکفیری می‌افزاید: نویسنده این کتاب گران‌سنگ، از اندیشمندان برجسته جهان اسلام می‌باشد و وی تحصلات عالی خود را در حوزه علمیه لبنان گذرانده است و از استادانی همچون آیات عظام سید کاظم حائری و سید محمود هاشمی بهره جسته است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول