اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور مسئولان صورت گرفت؛

راه‌اندازی واحد سنجش تراکم استخوان در بندرعباس

خبرگزاری فارس: واحد سنجش تراکم استخوان، در مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس با حضور مسئولان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی واحد سنجش تراکم استخوان در بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسئول واحد سنجش تراکم استخوان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی این واحد اظهار داشت: این واحد که طرف قرارداد تمام بیمه‌های درمانی است در دو شیفت صبح و عصر، آماده خدمت رسانی به بیماران است.
تیمور احمدزاده افزود: دستگاه انتخاب شده به این منظور از نوع پیشرفته بوده که امکان سنجش تراکم استخوان سه ناحیه کمر، لگن و مچ دست را خواهد داشت.
وی از مزیت‌های این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های موجود در استان را امکان بررسی تراکم استخوان برای افراد زیر 20 سال با منحنی خاص تأیید شده سازمان جهانی بهداشت و همچنین امکان سنجش تراکم استخوان در بیماران ارتوپدی که دارای پروتز در استخوان اندام‌ها هستند و نیز سرعت بالای اسکن در کمتر از 20 ثانیه عنوان کرد.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی نیز در این خصوص گفت: راه‌اندازی این واحد با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته به تصویب رسید و با همکاری موسسه تأمین درمان بسیجیان راه‌اندازی شد.
حسین منتظرقائم در ادامه افزود: امروزه به دلایل مختلفی همچون زندگی‌های ماشینی، کم تحرکی و نوع رژیم غذایی، میزان پوکی استخوان افزایش یافته است.
وی بیان داست: پوکی استخوان اغلب تا زمان شکستگی استخوانی، علامتی ندارد و ستون فقرات، استخوان ران، لگن، مچ دست و انتهای ساعد به ترتیب شایع‌ترین محل‌هایی هستند که در اثر پوکی استخوان دچار شکستگی می‌شود.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس اظهار داشت: بسیاری از شکستگی‌های ستون فقرات، تنها با درد شدید پشت همراه است و علامت دیگری ندارد و انحراف ستون مهره‌ها در اثر جوش خوردن خود به خودی آنها، می‌تواند از علایم این بیماری باشد.
منتظر قائم خاطرنشان کرد: پوکی استخوان به راحتی قابل تشخیص و درمان است و با اندازه‌گیری تراکم استخوان و بدون درد انجام می‌شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تشخیص و درمان به موقع بیماری‌ها، کیفیت زندگی افراد بالاتر رود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول