اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد:

واژگونی تانکر حمل جوهرنمک در سراوان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از واژگونی تانکر حمل جوهرنمک در نهر سراوان خبر داد و گفت: شدت بارندگی از غلظت محلول وارده در محیط را کاهش داد و از بروز خسارت شدید جلوگیری کرد.

واژگونی تانکر حمل جوهرنمک در سراوان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به واژگونی تانکر حمل جوهر نمک در محور سراوان به رشت اظهار داشت: یک دستگاه تریلر با تانکر 22 هزار لیتری محتوای محلول جوهرنمک که برای یک شرکت تولید کننده مواد شوینده حمل می‌شد شب گذشته در اثر بی‌احتیاطی راننده واژگون و مقادیر زیادی از محلول جوهر نمک وارد نهر مجاور شد.
وی افزود: این حادثه هنگامی رخ داد که تریلر در کنار پمپ گازوئیل متوقف شد و قصد برگشت به عقب را داشت ولی چرخ عقب تریلر به داخل گودال سقوط کرد و در نتیجه تانکر از کابین جدا و واژگون شد.
این مسئول ادامه داد: ماموران محیط زیست در پی تماس تلفنی شهروندان بلافاصله به محل اعزام شدند و با پیگیری از ستاد مدیریت بحران استان، تانکر واژگون شده جمع‌آوری شد.
به گفته وی، مدارک راننده شامل گواهینامه، کارت خودرو، بارنامه و ... توسط اداره کل محیط زیست استان ضبط و پس از محاسبه میزان محلول رها شده در محیط به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.
عبدوس بارش باران را موجب نجات نهر سراوان از میزان غلظت آلودگی ناشی از جوهرنمک دانست و افزود: به دلیل بارندگی شدید شب گذشته از غلظت محلول وارده به محیط کاسته شد و رحمت الهی از بروز خسارت شدید به مبادی نهر و میزان آلودگی آن جلوگیری کرد.
 
* صنایع مکلف به شناسایی سنجش آلاینده‌های خروجی هستند
 
وی خاطرنشان کرد: به منظور شناسایی و پایش منابع آلاینده، دولت در قانون برنامه پنجم توسعه فرهنگی سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی، صاحبان صنایع را مکلف به شناسایی سنجش و میزان آلاینده‌های خروجی و خود اظهاری در پایش کرده است.
این مسئول، با اشاره به اینکه صنایع بزرگ نیز موظف به پایش آنلاین از خروجی‌های خود هستند، اذعان داشت: این مهم در قانون برنامه چهارم (ماده 61) و در برنامه پنجم بند «ب» ماده 192 قید شده است.
وی گفت: به همین منظور در راستای آشنایی صاحبان صنایع با موارد این قانون سیمنار یک‌روزه‌ای در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل محیط زیست استان با حضور جمعی از نمایندگان صنایع و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد.
عبدوس با بیان اینکه تمام واحدهای تولیدی، خدماتی و زیربنایی باید بر اساس دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به نمونه‌برداری و اندازه‌گیری آلودگی‌ها خود اقدام کنند، یادآور شد: این واحدها باید نتیجه را به سازمان مذکور ارائه دهند.
وی اذعان داشت: واحدهایی که تکالیف این بند را مراعات نکنند مشمول ماده (30) قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصوبه سوم اردیبهشت 74 می‌شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، روش‌های تصفیه فاضلاب صنایع، پارامترهای خروجی آلاینده هوا از دودکش صنایع و نحوه نصب تجهیزات پایش آنلاین توسط شرکت‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست فعال را از دیگر موارد مهم عنوان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول