اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

حقیقت علوی بهانه خلقت آسمان‌ها و زمین است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امام علی(ع) و حقیقت عدالت جویی او بهانه خلقت آسمان‌ها و زمین است.

حقیقت علوی بهانه خلقت آسمان‌ها و زمین است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید شفیع امامی یکشنبه‌شب در مراسم جشن عید غدیر خم در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) این شهر با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر، به تعبیر امام صادق(ع) درباره این روز اشاره کرد و اظهار داشت: این روز بزرگ‌ترین عید مسلمانان و آزادگان جهان است.
وی با اشاره به اینکه خداوند مخلوقات خود را دارای اثر و جایگاه واقعی خلق کرده است، تصریح کرد: اختیار انسان‌ها بر آنها هیچ بوده و نمی‌توانند به اشیا و موجودات اثری دهند یا از آنها بگیرند.
امامی، با بیان اینکه اگر کسی توانست آثار اشیای موجود در جهان را از آن بگیرد اثر واقعی خود را از دست می‌دهد، ابراز داشت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات و نیز موجودات دیگر در تغییر این آثار و صفات هیچ نقشی ندارند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی از صفات بارز دوستداران ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت علی (ع) را محبت به آنها عنوان کرد و یاد آور شد: محبت باید در عمل مورد بررسی قرار گیرد و محبتی که در عمل سنجیده نشود محبت واقعی نیست.
وی با اشاره به اینکه گاهی انسان در موقعیتی قرار می‌گیرد که نمی‌تواند محبت خود را نشان دهد و درست انتخاب کند، بیان داشت: همین مسئله موجب شد تا حضرت علی(ع) با حفظ مسئولیت خود چند سال خانه‌نشین شود.
امامی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام در آن زمان سعی داشتند با جلوگیری از حکومت حضرت علی(ع) از تابیدن نور علوی جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) و پیروان او مانع از تصمیمات پلید آنها شدند.
وی با اشاره به اینکه اگر خود را به خاندان اهل بیت(ع) نزدیک‌تر کنیم از فیض معنوی آنها بهره‌مند می‌شویم خاطرنشان کرد: اگر تصمیم و برنامه‌ای در زندگی به غیر از پیروی از دستورات خداوند و ائمه اطهار(ع) داشته باشیم دچار ضرر و زیان می‌شویم.
در پایان این مراسم به تعدادی از حاضران به میمنت عید غدیر به قید قرعه جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول