اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سفیران 20 کشور؛

بزرگ‌ترین رویداد باستانی کشور در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت باستانی استان اصفهان گفت: در آبان‌‌ماه سال جاری با حضور سفیران 20 کشور جهان بزرگ‌ترین رویداد باستانی کشور در اصفهان برگزار می‌شود.

بزرگ‌ترین رویداد باستانی کشور در اصفهان برگزار می‌شود
رضا اخروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: طبق صحبت‌های انجام شده با فدراسیون باستانی، قرار است مراسم پایتخت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ایران اسلامی اواسط آبان‌ماه در اصفهان و با همکاری شهرداری این شهر برگزار شود.
وی با بیان اینکه هنوز هم در فدراسیون باستانی برای تاریخ برگزاری مراسم پایتخت فرهنگ پهلوانی جای بحث وجود دارد، افزود: البته هیئت باستانی استان اصفهان در حال حاضر تاریخ 19 و 20 آبان‌ماه را در حد تقریبی پیش‌روی خود قرار داده است.
رئیس هیئت باستانی استان اصفهان با اشاره به حضور احتمالی رئیس جمهور در مراسم پایتخت فرهنگ پهلوانی تاکید کرد: در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور، شهر‌های خواهر خوانده، سفیران 20 کشور از جمله کشور آلمان و همچنین وزیر ارشاد یا وزیر ورزش جمهوری اسلامی نیز حضور دارند.
وی در مورد مراسم پایتخت فرهنگی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ایران اسلامی که به ثبت جهانی در سازمان یونسکو رسیده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است شهرداری اصفهان در صبح این روز اجلاسیه مراسم را برگزار کرده و ظهر نیز میزبانی از دعوت‌شدگان را بر عهده بگیرد.
اخروی صریح کرد: عصر روز مراسم پایتخت فرهنگ پهلوانی قرار است در پنج نقطه اصفهان از جمله میدان امام و پارک فدک شاهد اجرای نمایش ورزش باستانی با حضور علاقه‌مندان به این ورزش بومی و ملی باشیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول