اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با عید سعید غدیرخم؛

سومین فرش خاکی هرمز رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: سومین فرش خاکی هرمز همزمان با عید سعید غدیر خم رونمایی می‌شود.

سومین فرش خاکی هرمز رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، پس از جمع‌آوری بیش از 70 طیف خاک رنگی از مناطق مختلف جزیره زیبای هرمز، طرح فرش خاکی با مساحت حدود یک‌هزار و 600 متر مربع، توسط گروهی از هنرمندان هرمزگانی بر خاک این جزیره نقش بست.
فرایند ساخت و آماده‌سازی سومین فرش خاکی جزیره هرمز، که با نقوشی برگرفته از فرهنگ و آداب و رسوم مردم این جزیره طراحی شده است، گام به گام پیش می‌رود، و پس از طی مراحل طراحی اولیه و جمع آوری و دسته بندی خاک‌های رنگی، گروهی از هنرمندان هرمزگانی مشغول طراحی نقشه فرش بر روی خاک هستند.
این سومین سال متوالی است که فرش خاکی، بر ساحل هرمز نقش می‌بندد.
تمام رنگ‌های موجود در این فرش را خاک‌های رنگی کوه‌ها و مناطق مختلف هرمز تشکیل می‌دهند، خاک‌هایی که طی چند روز توسط گروه جمع‌آوری خاک به ساحل سنگ مرغان هرمز برده شد تا فرشی به مساحت یک هزار و 600 متر را تشکیل دهند.
بر اساس شواهد موجود بیش از 90 طیف خاک رنگی در جزیره هرمز دیده می‌شود و چنین غنا و زیبایی، جز در این جزیره در جای دیگری از جهان دیده نمی‌شود.
خاک‌های رنگی هرمز در رنگ‌سازی، ساخت لوازم بهداشتی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد و سالانه گردشگران بسیاری را از جای جای جهان به خود جذب می‌کند.
احمد کارگران مدیر هنری این طرح در خصوص روند ساخت فرش خاکی به خبرنگاران گفت: آغاز ساخت فرش خاکی از عید قربان با جمع آوری خاک‌های مورد نظر آغاز شد و بیش از 30 هنرمند در این پروژه همکاری دارند.
یادآور می‌شود سومین فرش خاکی به لحاظ نوع طرح، ابعاد، تنوع رنگ و .... بهتر از فرش‌های سال قبل است که طی چند روز آینده به اتمام خواهد رسید و همزمان با عید سعید غدیر با حضور مسئولان و متولیان فرهنگی استان رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول