اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در سومین جشنواره ملی فراگیری نخستین واژه آب تأکید شد؛

نهادینه کردن و صرفه‌جویی مصرف آب در سطح جامعه

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق خراسان جنوبی بر نهادینه شدن و مصرف بهینه آب در سطح جامعه تأکید کرد.

نهادینه کردن و صرفه‌جویی مصرف آب در سطح جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حسینی در سومین جشنواره ملی فراگیری نخستین واژه "آب" در روستای پهنایی شهرستان قاینات با اشاره به فرموده قرآن کریم که هر موجود زنده‌ای را از آب قرار دادیم، اظهار داشت: در هر نقطه‌ای که روی زمین آبادی و سر سبزی است به سبب وجود آب در این مناطق است.
وی نعمت آب را یکی از مهم‌ترین نعمات خداوند برای انسان‌ها دانست و تصریح کرد: بدون آب انسان نمی‌تواند زندگی کند بنابراین باید در راستای حفظ منابع آب و صرفه جویی در این نعمت خدادادی تلاش کنیم.
مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق خراسان جنوبی افزود: معلمان و مدیران مدارس باید ضمن تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب این امر را به دانش آموزان توصیه و بازگو کنند.
حسینی با بیان اینکه دو سوم کره زمین را آب تشکیل می‌دهد، ادامه داد: از این مقدار فقط 2 درصد آن قابل استفاده است که مقداری از این آب در حوزه صنعتی و کشاورزی و مابقی در بخش آب شرب استفاده می‌شود.
وی به وجود 2 هزار و 800 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در سطح استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این چاه‌ها برای مصرف کشاورزی استان استفاده می‌شود که اگر جلوی هدر رفت آب را در مزارع کشاورزی بگیریم محصولات استان از جمله زرشک، زعفران و عناب ارزش افزوده آن‌ها دو برابر می‌شود.
مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آفت بسیاری از محصولات خراسان جنوبی به سبب آبیاری غرقابی است، اذعان داشت: آبیاری مزارع کشاورزی استان مانند 5پنج هزار سال قبل است که باید این شیوه‌ها را حذف و آبیاری قطره‌ای و صنعتی را جایگزین آن کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه در حوزه آبیاری صنعتی دولت 50 درصد هزینه‌ها را به صورت بلاعوض در اختیار کشاورزان  قرار می‌دهد، ادامه داد: با این کار زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب فراهم می‌شود و در آینده دچار مشکل کم آبی نمی‌شویم.
وی با بیان اینکه بسیاری از سفره‌های زیرزمینی امروز ته نشین کرده است، یادآور شد: بنابراین باید در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی در برداشت آب از این منابع استفاده درست و به جا را داشته باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول