اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از فردا؛

اجرای حریم مرز در کردستان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از آغاز اجرای حریم مرز از فردا در این استان خبرداد.

اجرای حریم مرز در کردستان آغاز می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در همایشی با عنوان جامعه سالم عاری از اعتیاد که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در کل کشور تاکنون بیش از 3 هزار نفر به مقام شهادت و بالغ بر 10 هزار نفر نیز به درجه جانبازی در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر نائل شده‌اند.
وی با بیان اینکه کردستان از نظر بروز مشکلات سیاسی، اجتماعی و امنیتی نسبت به استان‌های دیگر کشور مشکلات کم‌تری دارد، افزود: در بحث مسائل اجتماعی و در رأس آن اعتیاد کردستان نسبت به استان‌های هم‌جوار خود دارای وضعیت سفیدی است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: والدین باید آگاه بوده که با توجه به بررسی‌های کارشناسان اولین پیشنهاد در راه انحراف‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف از سوی دوستان فرزندانشان داده می‌شود.
به گفته حسن‌زاده از سال 84 تا 89 میانگین سالانه یک‌هزار و 967 عملیات درگیری مسلحانه در کل کشور علیه قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر صورت گرفته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اعلام کرد: در طول پنج ساله گذشته به طور متوسط سالانه 2 هزار و 300 باند و شبکه قاچاق توسط ماموران انتظامی در کل کشور منهدم شده است.
حسن‌زاده اظهار داشت: در طول زمان مذکور میانگین متوسط 540 تن مواد مخدر در کشور کشف و 320 هزار نفر از معتادان نیز دستگیر شدند.
وی به آمار کشفیات پنج ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه اول امسال 170 تن مواد مخدر در کل کشور کشف و ضبط شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به وجود بیش از 8 هزار کیلومتر مرز در ایران اسلامی اظهارداشت: نگهداری و حفاظت از مرزهای کشور کار ساده‌ای نیست و هنوز قسمتی از مرزهای ما در شرق کشور پاسگاه نداشته یا بسیار تعداد آن بسیار کم است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به شروع اجرای طرح حریم مرز از از فردا دوشنبه 23 آبان در این استان گفت: به منظور شناسایی و نقاط آسیب‌پذیر و محل‌های تردد قاچاقچیان در مرزهای استان این طرح اجرا می‌شود.
حسن‌زاده با بیان اینکه در مرزهای غربی بحث تردد در ارتباط با مواد مخدر نداریم، عنوان کرد: با شروع طرح حریم مرز در نقاط تعیین شده و شعاع مشخصی هیچ کس حق تردد ندارد.
به گفته وی در صورت تردد هر فرد یا گروهی مرزبانان اجازه استفاده از اسلحه و شلیک به سوی این افراد را دارند.

*ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است
وی تصریح کرد: ناتو قبل از حمله به افغانستان برای حضور نظامی خود در آنجا ممانعت از ترور، ریشه‌کنی بی‌سوادی و جلوگیری از تولید و کشت تریاک را بهانه کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: زمان حمله ناتو تولید مواد مخدر در افغانستان 2 هزار تن بود ولی امروز بیش از 6 هزار تن رسیده که این نشان‌دهنده عدم موفقیت در اهداف ذکر شده ناتو است.
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: با اختصاص 89 درصد کشفیات تریاک، 68 درصد مرفین و 33 درصد هروئین طی سال 2009 جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اولین کشور و پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان شناخته شد.
در ادامه این مراسم از 105 نفر از فعالان عرصه پیشگیری از جمله فرماندار سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان، رئیس مرکز بهداشت سنندج، معاون سیاسی امنیتی فرماندار سنندج، معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی، بازیگران گروه نمایشی خم‌ره‌وین و... با دادن هدایا و لوح تقدیری قدردانی شد.
خبرنگار خبرگزاری کردپرس هدیه این همایش را به انجمن تولد دوباره برای هزینه درمان معتادان استان هدیه کرد تا اینکه الگویی برای مسئولان استانی باشد که از یکدیگر در مراسمات و همایش‌ها تجلیل می‌کنند. 
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول