اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد با 10 درصد آب کشور با بی‌آبی مواجه است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما 10 درصد از منابع آب کشور را در اختیار دارد، گفت: به دلیل فرهنگ غلط مصرف بیش از اندازه آب در برخی مناطق با بی‌آبی و کم‌آبی مواجه هستیم.

کهگیلویه و بویراحمد با 10 درصد آب کشور با بی‌آبی مواجه است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، منوچهر حبیبی پیش از ظهر امروز در آیین زنگ آب کهگیلویه و بویراحمد در مدرسه شهید کرمی یاسوج اظهار داشت: وضعیت آب آشامیدنی روی کره زمین آن‌گونه که ما فکر می‌کنیم نبوده و اکنون یکی از بزرگ‌ترین معضلات پیش روی بشر تامین آب آشامیدنی است.
حبیبی ابراز داشت: کشور ایران نیز یکی از مناطق کم آب جهان است که در سالیان گذشته وضعیت خوبی در این زمینه نداشته است. 
این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته میانگین بارش در کشور کمتر از 250 میلی‌متر بوده اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هر چند یکی از مناطق پرآب کشور به شمار می‌رود و آمارها بیان کننده آن است که 10 درصد آب کشور متعلق به این منطقه است، ولی برخی عوامل دست به دست هم داده تا ما نیز در این استان با کم‌آبی‌ رو به رو شویم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ‌سازی را بهترین شیوه برای درست مصرف کردن منابع آب دانست و افزود: لازم است در استان در همه مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها در این رابطه اقدامات اساسی برای فرهنگ‌سازی صورت گیرد.
به گزارش فارس در این آیین مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 70 روستا و 12 شهر در این استان زیر پوشش آب و فاضلاب شهری قرار دارند که به بهترین نحو ممکن آب مصرفی آنها تامین می‌شود.
علی‌جان صادق‌پور ادامه داد: به دلیل رعایت نکردن الگوی درست مصرف آب در استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون معضل جدی در راستای تامین آب برخی مناطق داریم که باید مردم خدمت‌گزاران خود را در این نهاد خدمات‌رسان با صرفه‌جویی هر چه بیشتر آب یاری رسانند.
این مسئول نقش آموزش و پرورش و همچنین مدارس را برای فرهنگ‌سازی در این زمینه اساسی و انکارناپذیر خواند و گفت: فرزندان ما در مدارس و فرهنگیان به‌عنوان مربیان فرهیخته قشر جوان و نوجوان می‌توانند با ایفا کردن نقش همیار آب نقش بارزی را برای فرهنگ‌سازی مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد بر عهده گیرند.
انتهای پیام/ح20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول