اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان خبر داد:

ذخیره‌سازی 111 میلیون لیتر نفت سفید در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان از ذخیره‌سازی 111 میلیون و 87 هزار لیتر نفت سفید برای خانوارهای فاقد گاز طبیعی گیلان در هفت ماهه گذشته امسال خبر داد.

ذخیره‌سازی 111 میلیون لیتر نفت سفید در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین چراجی صبح امروز در جلسه فرآورده‌های نفتی استان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما در گیلان میزان ذخایر نفتی استان را خوب ارزیابی کرد.
وی اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال مجموعا 111 میلیون و 87 هزار لیتر نفت سفید برای خانوارهای فاقد گاز طبیعی در سراسر استان ارسال و ذخیره سازی شده است.
این مسئول ادامه داد: از این مقدار، 8 میلیون و 500 هزار لیتر برای خانوارهای مناطق کوهستانی و صعب‌العبور ارسال شده است.
وی، خانوارهای ساکن در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور گیلان را 20 هزار خانوار ذکر کرد و اذعان داشت: در حال حاضر 195 هزار خانوار گیلان ساکن مناطق فاقد گاز طبیعی بوده و مصرف کننده نفت سفید هستند.
چراجی اضافه کرد: از این تعداد، 20 هزار و 357 خانوار در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی استان زندگی می‌کنند که تاکنون 50 درصد سوخت بین این خانوارها توزیع شده است.
وی با اشاره به کاهش مصرف سوخت در گیلان، خاطرنشان کرد: امسال تاکنون 13 درصد در مصرف انواع فرآورده‌های نفتی استان کاهش داشتیم و همکاری مردم در این راستا بسیار خوب بوده است.
به گفته مدیرعامل شرکت پخش ملی فرآورده‌های ملی گیلان، در هفت ماهه نخست امسال مقدار 901 میلیون و 826 هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در گیلان به مصرف رسیده است.
وی در بحث مصرف بنزین بیان داشت: در این مدت 495 میلیون و 641 هزار لیتر بنزین معمولی و سوپر مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.
چراجی، مصرف نفت‌گاز در این مدت را 290 میلیون و 715 هزار لیتر عنوان کرد و افزود: این مقدار مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.
وی با تصریح بر اینکه امسال برای خانوارهای نیازمند روستایی سه کپسول گاز مایع در اختیار قرار دادیم، یادآور شد: در این راستا 50 نقطه صعب‌العبور شناسایی شده و 56 فروشندگی مجاز کپسول گاز مایع در استان فعالیت دارند.
این مسئول، توزیع 40 هزار و  785 تن گاز مایع در مدت مذکور در تمام روستاهای استان را از اقدام‌های شرکت  پخش استان عنوان کرد.
وی توزیع تعداد کپسول گاز مایع را بستگی به نیاز مصرف مردم روستاها ذکر کرد و اذعان داشت: در مدت یک ماه ممکن است یک خانوار روستایی به چهار کپسول نیاز داشته باشد که در اختیار قرار می‌گیرد.
چراجی به فعالیت 65 جایگاه سوخت سی.ان.جی در گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: از این تعداد، 27 جایگاه دارای سوخت دومنظوره و 38 جایگاه تک منظوره است.
به گفته وی، از تعداد جایگاه‌های دومنظوره پنج جایگاه و از جایگاه‌های تک منظوره نیز سه جایگاه غیرفعال است.
این مسئول از اجرای 25 پروژه جایگاه سوخت طبیعی در استان خبر داد و افزود: این جایگاه‌ها دارای 15 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی است. 
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول