اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

کیفیت تولید داخلی، عامل مصرف کالاهای خارجی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: عدم توجه به کیفیت کالاهای داخلی عامل مصرف کالاهای خارجی است.

کیفیت تولید داخلی، عامل مصرف کالاهای خارجی است
علی یگانه‌فرد امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دلیل افزایش استفاده از کالاهای خارجی عدم توجه تولید کنندگان داخلی به کیفیت کالاهای تولیدی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از صاحبان صنایع و تولید کنندگان داخلی در خصوص محصولات خود کمتر به تعهدات عمل کرده و ضمانت‌های اجرایی از سوی این قبیل کارخانجات جدی گرفته نمی‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی درست در زمینه تولید کالاهای استاندارد اضافه کرد: این امر کمک شایانی در استفاده مردم از کالاهای استاندارد می‌کند.
وی با اشاره به اقدامات دولت چین در زمینه تولید کالاهای بی‌کیفیت یادآور شد: این دولت با اقداماتی که انجام می‌دهد اقتصاد سایر کشورهای دنیا را در دست گرفته است.
یگانه‌فرد ارزان بودن کالاهای چینی و عدم توان رقابتی تولید کنندگان داخلی را موجب ورشکستگی تدریجی صنایع داخلی عنوان کرد و افزود: مسئولان ذی‌ربط باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
وی با انتقاد از افزایش واردات رسمی و غیر رسمی کالاهای بی‌کیفیت تاکید کرد: این روند موجب تسخیر بازار توسط کالاهای بی‌کیفیت چینی شده است.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان روند صعودی واردات کالاهای بی‌کیفیت را بلای جان تولید‌ کنندگان و علت اصلی بیکاری جوانان کشور عنوان کرد و افزود: مسئولان ذی‌ربط کشوری باید اقدامات لازم را در خصوص جلوگیری از ورود بی‌رویه این کالاها انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از وظایف دولت در زمینه حمایت از تولید داخلی یادآور شد: دولت باید از تمام امکانات خود در زمینه تولید بیشتر بهره برده و شرایط لازم را برای تولید داخلی فراهم کند.
یگانه‌فرد در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار بانک‌ها در زمینه تولیدات داخلی اضافه کرد: اقدام بانک‌ها به تامین وام یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش توان خرید کالاهای داخلی است.
وی با تاکید بر لزوم فراهم‌سازی شرایط لازم برای فعالیت تولید کنندگان داخلی اضافه کرد: این امر کمک شایانی در رشد اقتصاد کشور می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی دقیق و افزایش کیفیت کالاهای داخلی را از جمله موارد موثر در زمینه استفاده مردم از کالاهای داخلی عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت هر چه بهتر سیستم نظارت و کنترل بر تولید و توزیع کالاها نیز از دیگر موارد موثر در استفاده هرچه بیشتر مردم از کالاهای تولید داخل است.
وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید با همکاری در زمینه پیشرفت اقتصاد کشور اقدامات لازم را انجام دهند، اضافه کرد: حمایت از تولید کنندگان موجب رشد اقتصادی کشور و در نتیجه کاهش واردات کالاهای بی‌کیفیت خارجی به کشور می‌شود.
یگانه‌فرد همچنین استاندارد کردن کالاهای صنعتی را عاملی تاثیرگذار در افزایش توان رقابتی عنوان کرد و افزود: این امر موجب فروش بیشتر محصولات تولیدی می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول