اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل امور اجتماعی استاندار کردستان:

حل مشکلات بیماران خاص کردستان مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به مسائل و مشکلات بیماران خاص استان، گفت: در حال حاضر مشکلات بیماران در کردستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور بیشتر است و رفع آن باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

حل مشکلات بیماران خاص کردستان مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید محمدعطا رحمانی‌آبیدر شنبه شب در کمیته بیماران خاص استان، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از بیماران خاص استان که از اقشار متوسط و کم درآمد بوده از نظر مالی دارای مشکلات فراوان برای تامین هزینه‌های درمانی خود هستند.
وی تجهیز مراکز درمانی و تسهیل در خدمات ارائه شده به بیماران خاص را خواستار شد و افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی به همراه شرکت‌های بیمه‌گزار می‌توانند نقش مهمی در رفع مشکلات درمانی بیماران خاص ایفا کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بر همکاری و همسویی اعضای این کمیته برای پیشبرد برنامه‌های حمایتی از بیماران خاص تاکید کرد و گفت: پیگیری مصوبات قبلی کمیته از جمله ساخت مرکز درمانی تخصصی بیماران خاص استان تا حصول نتیجه نهایی باید در اولویت کاری اعضا قرار گیرد.
رحمانی‌آبیدر همچنین تهیه بسته‌های درمانی ویژه این بیماران را از راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از مشکلات درمانی بیماران خاص استان برشمرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان در پایان با تاکید بر فراهم نمودن زمینه اشتغال برای برخی از بیماران خاص، به مشکل مسکن و سرپناه این افراد اشاره کرد و اظهار داشت: برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های حمایتی دولتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی می‌توانند با اختصاص سهمیه از واحدهای مسکونی افراد بی‌بضاعت، مشکل مسکن بیماران خاص استان را تا حدودی برطرف کنند.

*اعطای 2 میلیون تومان وام قرض الحسنه به بیماران خاص کردستان
نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه از آمادگی این نهاد حمایتی برای پرداخت دو میلیون تومان تسهیلات بانکی و وام قرض‌الحسنه به بیماران خاص و سرطانی استان خبر داد.
محسن ذره‌بینان افزود: نگاه به اشتغال و مسکن بیماران خاص در اولویت برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان‌های حمایتی استان و از جمله کمیته امداد امام خمینی کردستان است.
وی افزود: در حال حاضر 13.4 درصد حجم بیمه شدگان کمیته امداد امام خمینی استان را بیماران خاص زیرپوشش این نهاد تشکیل داده به طوری که اعتبارات مربوط به این افراد نیز اختصاص یافته است.
نماینده کمیته امداد کردستان در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات بیمه تکمیلی در سال‌جاری برای بیماران خاص 70 درصد رشد داشته است، گفت: 13 درصد کل اعتبارات تکمیلی برای بیماران خاص زیر پوشش این نهاد اختصاص یافته است.
ذره‌بینان تصریح کرد: کمیته امداد استان سالانه برای هر بیمار خاص زیر پوشش هزینه کرده است.
وی اضافه کرد: 80 درصد بیماران خاص استان در شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان هستند که بیشتر این افراد نیز بیماران پیوند کلیه هستند.

*صرف 16 میلیون تومان اعتبار برای بیماران ام اس و سرطانی
نماینده جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این کمیته اعلام کرد: امسال 16 میلیون تومان اعتبار برای هزینه‌های درمانی بیماران ام اس و سرطانی هزینه شده است.
فریدون خدابنده‌لو در پایان افزود: جمعیت هلال احمر استان برای هر بیمار خاص استان سالانه بیش از 400 هزار تومان هزینه می‌کند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول