اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل ارشاد کردستان خبر داد:

برپایی نخستین نمایشگاه نسخ‌نویسی قرآن کریم در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری نخستین نمایشگاه نسخ‌نویسی قرآن کریم اثر علی‌اشرف زانیار در سنندج خبر داد.

برپایی نخستین نمایشگاه نسخ‌نویسی قرآن کریم در سنندج
قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این نمایشگاه برای نخستین بار و از آثار نسخ‌نویس برجسته این استان، استاد علی‌اشرف زانیار و جمعی از هنرجویانش است که به همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نگارخانه ارشاد شهرستان سنندج دایر می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بر ضرورت تربیت و آموزش نسخ‌نویسان تأکید کرد و گفت: نسخه‌نویسی میراث گران‌بهای گذشتگان و حفظ، اشاعه و ترویج آن لازم و ضروری است و یکی از بهترین راه‌های برگزاری کارگا‌ه‌های مستمر نسخ‌نویسی است.
میمنت‌آبادی با تاکید بر اینکه نسخ‌نویسان باید دنبال آموزش و تکامل باشند و تمام قوانین خوشنویسی را بشناسند و رعایت کنند، گفت: متأسفانه امروزه نسخ با خودکار نوشته می‌شود و کمتر از هنر خوشنویسی استفاده می‌شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان تصریح کرد: هنرمندان خوبی در زمینه خوشنویسی در منطقه کردستان وجود دارند که باید زمینه بروز و ظهور این هنر را فراهم کنیم.
میمنت‌آبادی، با اشاره به رسالت هنرمندان ایران اسلامی اذعان کرد: استاد علی‌اشرف زانیار قرآن کریم را در مدت چهار سال و در 800 صفحه کتابت کرده که از کارهای منحصر به فرد است.
وی با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه، تصریح کرد: 26 آبان تا چهار آذر ماه نگارخانه ارشاد سنندج در دو نوبت صبح و عصر میزبان این نمایشگاه و پذیرایی بازدید علاقه‌مندان است.
پایان پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول